Lek aldrig mer


Om jag blundar så ser jag inte.
Om tystnaden bryts kommer jag inte att höra dig.
Men jag kommer alltid att känna din närvaro.
Alltid att andas din doft.
Känna dina händer smeka min rygg.
Minnet finns kvar.
Minnet som aldrig slutar minnas.
som plågsamt dränker min värdighet.

Jag blundade och såg dig inte komma.
Jag lät tystanden brytas och hörde dig inte tala.
Jag kände din blick i mitt hjärta.
Jag kände dina armar om mitt liv.
Jag mindes då ditt hat,
Din orenade kärlek.

Om jag låter livet tynas.
Om jag låter minnet dö.
Kommer jag trots de känna dig?
Kommer jag att finnas ändå?
Om mitt hjärta slutar slå.
Kommer du ändå att se det?

Jag tog kniven.
Skar i mitt blod.
Rista ditt namn i mitt hjärta.
Skrev ett brev om din lek med mig.
Publicerat: 2016-12-29 @ 15:39:00


0 kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se - allt om bloggdesign!