Söndagsfilosofi


Söndags eftermiddag och dagen har passerat med glans. Inte mycket som har gjorts och för en gång skull har jag faktiskt njutit av tystnadet och ensamheten. Ibland kan det vara riktigt skönt att bara få vara utan att ha sus och brus runt omkring sig.
Imorgon börjar en ny vecka som sagt och det blir inte mycket tid till att bara vara. Så det är bäst att passa på. Midsommarvecka och bara fyra dagar. Skönt även om jag känner något tvetydigt som jag inte riktigt kan förklara. Hur det blir midsommarhelgen vet jag inte. Har inte bestämt mig för vad jag ska göra ännu.
 
Även om det är några timmar kvar av dagen är det inget som är bestämt för vad jag ska göra. Låter ödet få bestämma om hur det blir. Om några veckor är det fyra veckors ledighet som gäller och jag ser fram emot det. Vad jag ska göra är inte bestämt ännu. Men en sak är säker och det är att jag ska ta igen lite av den sömn jag fått förlorad tidigare. Skämt å sido, men det ska bli skönt att få sova ut på mornarna.
Kanske blir det en tripp ut i skogen med kameran i högsta hugg för att försöka få igång fotograferingen igen. Den har legat på is så många år nu och jag har varit så sugen att ta upp det. Nu har jag mer tid känns det som och sommaren är den årstid som ger mer möjligheter även om de andra årstiderna ger mycket med.
 
 
Publicerat: 2013-06-16 @ 15:29:00


0 kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se - allt om bloggdesign!