Likvärdhet min vän

Jag kan inte längre känna
samma likvärdighet som dig.
Det är så och inget är enkelt
sannorlikheten är för liten för
ett toppat resultat av ett hölje.
Se dig om och betrakta
världen är sagolik i dina ögon.
Med dröjande drömmar förlorar vi
en strid som står sig kvar.
Tiden är lång i dina öron små
men låt dig inte luras av istopparna.
Sörj inte efter din förlorade själ
den bröts under en älskande sol i stoft.
Förjäves kämpar jag efter spår
men likvärdheten dämpar ditt inre.
Det ända jag har kvar är inte allt
i brinnande skogar finner jag örter
så därför vandrar vi andra i hemlighet.

Publicerat: 2012-03-11 @ 03:53:10


0 kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se - allt om bloggdesign!