Dikter

Lägger in lite gamla dikter för att fylla ut en liten lucka i min tillvaro.

Jag sluter mina ögon

jag sluter mina ögon
bakom mig går solen ner
drömmer mig bort för en stund
en annan dimension blir till verklighet
önskar starkt att du kunde se
att jag vuxit upp till en stor flicka
trotts detta önskar jag att du var här
jag sluter mina ögon
och drömmer mig bort till barndomsminnen
där du tog mig under dina beskyddande vingar
bakom dina klotrunda glasögon finns svaret
för kärleken finns där trots vad andra säger
jag sluter mina ögon
önskar att jag kunde krama dig en sista gång
vara i en famn så varm och kärleksfull

                                     
                                                                                             ***

Leker med elden

Leker med elden och chansar
där ingen tidigare vågat gå fram
Skär sönder mina fötter av krossat glas
smärtan hugger in genom hjärtat
Jag välkomnar det och kan nu le igen
Vem vill inte leka med elden och kunna förstå
där världen är enklare i en fantasi
Medger att allt är hopplöst och mörkt
ändå finns det en lycka som ingen kan ta
Så lek med elden och ta chansen
för vem vet vad som väntar bakom dörren

                                                                         ***

Djupa andetag

Med djupet av mitt hjärta andas jag in
det sticker och svider något oerhört
Dock måste jag säga att det är
en del av livets svåra väg
Hur det än blir så gör det ont
men jag andas om och om igen
Ingen förstår egentligen varför det gör ont
utan säger bara att det är dags att gå vidare
Jag har försökt men faller bara tillbaka
handen jag höll i är sedan länge borta
det gör ont och det hugger i hjärtat
Med djupa andetag går jag vidare i livet
medveten om att det kommer hända igen
Översikten är disig med svaga punkter
hängivet låter jag mig föras med vågen
Med djupa andetag blickar jag frammåt
då det inte händer ofta låter jag mig le

                                             ***

Publicerat: 2012-01-25 @ 17:50:12


0 kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se - allt om bloggdesign!