Trots din ringa ålder

Trots din ringa ålder kommer du med svar
som jag själv aldrig funderar på.
Med en axelryckning går du vidare
då vi andra kanske inte förstår din tankegång.
Trots unga år vet du var drömmer ligger
i en tid där allt är lekande lätt.
För tanken är inte det att oroas själv
utan det överlåter du till oss andra.

Trots din ringa ålder är du lika älskvärd
som em dam med minnen från svunnen tid.
Där allt är lika enkelt som det är svårt
sitter en annan generation och är svarslösa.
Trots tidig vetskap om nästa steg
försvinner en gnagande känsla hos dina kära.
Hur det än vänds hos oss alla
blir det en lättande suck när det allt händer.

                                     
                                                          ***

Dikten är ägnad till min underbara systerdotter som betyder allt för mig. Givetvis betyder alla mina syskonbarn mycket. Får se när det dyker upp dikter om dem

Publicerat: 2012-02-08 @ 16:30:11


0 kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se - allt om bloggdesign!