Minnet av Nisse

 
Min älskade kissekatt Nisse som försvann för snart tio år sedan. 
Har nog aldrig haft en katt som honom. Visserligen har alla våra katter
varit orginella och inte riktigt katt katt. De har nämligen haft egenskaper som
får en att fundera. Men lilla Nisse han var mer än så. Han var min polare och vi
höll ihop i vått å torrt. När jag var sjuk så var han det också och dessutom dödligt sjuk.
Han var aldrig en sådan katt som ville vara inne, ständigt ute på äventyr.
Nya upplevelser och strövande få han var en orolig själ till katt.
Men ha kunde tillbringa flera dagar inomhus om jag låg sjuk i flera dagar.
Och det roliga är att det fungerade inte för någon annan i familjen.
Publicerat: 2015-01-10 @ 13:42:00


0 kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se - allt om bloggdesign!