Känslodagar

Underliga dagar, jobbiga dagar, stressiga dagar. Dagar som jag inte riktigt kan sätta ord på. Det känns både tungt och upplyftande på en och samma gång. Ibland vet jag inte riktigt vart jag ska ta vägen eller hur jag ska lösa saker och ting. Inte för att jag vet det heller under andra delar av de stunder då jag inte vet vart allt ska sluta. Men jag har tron att det faktiskt kommer att lösa sig även om mitt hår kommer att falla av igen. Vilket jag inte hoppas på direkt att det ska göra igen. Inte för att jag har så mycket hår just nu men ändå, är bara glad över att det faktiskt växer ut igen efter allt som det har varit med om.
 
De sista veckorna har jag haft så mycket att göra och jag har knappt hunnit sitta ner förrän det har varit något annat eller dags att gå och lägga sig. Sömnen har fått ta stora smällar och lidit en hel del och det oroar mig att det är just sömnen som får ta smällen. Får bara hoppas att saker och ting vänder. Har bara nästa vecka kvar av den stress jag utsätter mig för just nu. Men det komemr ta månader innan jag kan släppa händelserna. Men de har varit lärorika och det är jag tacksam för. 
Men ack så jobbigt det kan vara och ibland känns det som man springer stan runt för att kunna hinna med allt men ändå inte göra det. Börjar inse vad folk menar med att ta till sig för mycket när tiden inte räcker till. Jag måste även börja säga ifrån och börja tänka mer på mig själv. Är allt för snäll för mitt eget bästa det vet jag, men har så svårt att säga nej till saker och ting. Inte bra jag vet.
 
Idag är det fredag och äntligen helg, och en helg som jag inte ska göra så mycket med faktiskt. Ska hem till mamma och hjälpa henne med att klippa klorna på kissekatt. Samt äta god mat och bara vara, det räcker mer än väl för mig om jag säger så. Inte mycket jag begär om man säger så och kanske är det just det jag behöver just nu. Lite mamma kärlek som löser alla världsproblem. Om det vore så enkelt eller hur? 
 
Ska återgå till verkligheten igen och göra lite nytta igen. Inte för att jag har gjort så mycket med förmiddagen. Men vissa dagar orkar man inte med att göra så mycket. Då är det tur att man är på ett ställe som inte kräver att man är produktiv hela tiden. Inte alla som har det så bra om man säger så och som arbetslös får man inte riktigt säga så har jag märkt. Men ack så sant det är! 
Publicerat: 2014-10-03 @ 11:29:00


0 kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se - allt om bloggdesign!