Sommarsolens projekt

 
Sommarsol vindstilla vågor med guppande trådar. Inget går upp mot det som komma skall! Märker att sommaren allt mer kommer närmre vår tid. Men är vi redo för det somm komma skall? Vädret har skingrat sig och skiftat som en färg tar slut på en tablett för en målare. Frågan är hur länge vårt fina väder håller i sig innan vi åter får en kylig ruskig period med regn och kalla vindar. Men jag ska antagligen int deppa, kan inte få allt eller hur? Kanske kan jag drömma om en annan dimension. 
 
Morgonstrålar och huttrande mutter från min del på denna tid på dygnet. Kan inte lova hur mitt humör kommer att vara under dagen. Dock hoppas jag på det bästa då jag vet att det finns en tid för allt. Har lyckats släppa en del på den ångest jag har när det gäller af, min nuvarande sysselsättningsplats och för en ev. flyttning till en annan plats. Var iaf på ett studiebesök igår så af kan inte klaga. Men ångest har jag dock även om den har lagt sig en aning. Mr P har sagt åt mig att stampa på den och inte låta den dra ner mig i djupet.
Vet dock inte om det kommer fungera, det är för tidigt på dygnet just nu för att jag ska kunna fundera eller älta det för mycket. Kanske lika bra och att det håller i sig.
 
Funderar på vad jag ska göra med dagen. Har för många idéer märker jag och allt för många icke avslutade projekt. Inte bra, kanske dags att börja avsluta om det är så att man inte får vara kvar. Men jag orkar inte och det känns för svårt att ta vid när man inte har gjort något med det på länge. Vill hellre påbörja något nytt istället. Undrar varför och hur det kommer sig. Men men thats life antar jag. Får nöja mig med det!
Får kanske klä på mig och bege mig till bussen för att ta mig vidare i dagen och förhoppningsvis solvarma dammfyllda dag med för mycket pollen...inte lätt!
 
Publicerat: 2014-05-22 @ 06:55:00


0 kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se - allt om bloggdesign!