En lördags rastlöshet

Lördagsmorgon och jag har faktiskt för första gången på mycket länge varit vaken sedan gryningen en lördag. Vaknade halv sex och var lika pigg som en nötknäppa. Otroligt då veckan har varit tuff på olika sätt samt att vårt fina sommarväder har satt sina spår. Med andra ord har jag varit mer eller mindre en vandrande zombie i sovläge. Dock så har min kropp bestämt sig för att göra som den vill. Ja ja, ingen aning men det är som det är och jag ska kanske inte klaga på läget. Får vara glad att jag har kommit upp i väldigt skaplig tid. Inte för att jag ska göra något speciellt under dagen. Ska mest ta det lugnt och ta hand om mitt hem. Dammråttorna har fått för sig att ta över så det är lite av 89:de världskriget om man säger så. Men, städning är verkligen inte min starkaste sida när det gäller mitt eget. Därför blir det alltid ett helhetsprojekt som aldrig tar slut.
 
De senaste dagarna har varit mer eller mindre fyllda med saker att göra hela tiden. Och just nu är jag inne i en period då jag sitter och gör träd i trådslöjd. Himla kul och kanske lite väl stickigt för mina fingrar. Har nu fullt med småsår på fingrarna. Ingen höjdare men får ta det som det kommer om jag vill kunna arbeta med mina händer. Får skylla lite på AS för att jag börjat med träd i trådslöjd. Och jag undrar vad jag kommer att göra härnäst, alltid lika överaskande och intressant. För övrigt? Tja det händer inte så mycket på den fronten. Väntar på små förändringar till att det ska bli bra igen. Väntar på att prata med min läkare om ett läkarintyg och sedan förhoppningsvis förlängning på Medborgarskolan. Om inte af bestämmer sig för att sätta sig på tvären igen. Inget nytt egentligen och jag är inte förvånad. Men min handläggare kan inte säga nej till något som är bevisat svart på vitt på ett papper. Men annars har jag andra små idéer på vad som kan hända annars.
 
Ska återgå till verkligheten och försöka få lite gjort av dagen. Dock är rastlösheten på plats och har varit det den sista tiden. Med det sagt kommer inte mycket bli färdigställt då jag inte har tålamodet att göra en sak färdigt. Kommer hoppa från sak till sak tills jag ger upp och gör något helt annat istället. Klassigt när det gäller mig och ibland önskar jag att jag kunde släppa allt och göra något som verkligen inte är jag.
Publicerat: 2014-05-24 @ 10:43:34


0 kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se - allt om bloggdesign!