Ringsmyckets morgon

 
Det känns som det vore igår jag började lära mig att göra ringsmycken. Ack vad fort tiden går och vad jag egentligen har fått lära mig med tiden. Ändå känns det som jag är helt lost på saker som jag egentligen borde veta och ha kontroll över. Även om jag vet att jag inte kan ha kontroll på saker och ting så vill en liten del av mig ha det. Är det konstigt?
 
Midsommar helgen har passerat och jag måste medge att jag känner mig mer utvilad än vad jag har gjort på mycket länge. Men dock så känner jag att skulle behöva lite mer tid för att kunna återhämta mig från allt och ingenting. Dusten med af har fortfarande sina spår i mig och omkring mig så jag känner att jag behöver komma bort från verkligheten. Lustigt nog så kan jag inte komma bort från verkligheten för det löser ingenting ändå. Jag får ta mig i kragen och se ljuset i den trånga tunnel jag är i.
 
Bara två veckor kvar sedan blir det till att ha tillfälligt uppehåll i fyra veckor. Jag ser fram emot det och jag har egentligen inget inplanerat förutom att åka ner till syster i skåne. Det ser jag fram emot då jag kan behöva komma bort ett tag. Efter det får vi se vad som komma skall, ödet får styra en hel del för min del tror jag. Dock hoppas jag bara på att krokodilens ögon sätter en pil i min svaga själ. 
 
 
Kanske är det dags att återgå till verkligheten och den gryende morgonen. Uppe med tuppen och kanske lite väl utvilad trots de få timmar jag har sovit. Leta reda på lite kläder och sedan knata ut till bussen. En ny dag med nya möjligheter även om jag inte riktigt vet vad jag vill för tillfället. Ont om mycket och jag får ta vara på en fantastisk dag även om den inte kommer bli så. Det vet vi dock inte det är sant och jag känner att jag bara lular runt med orden. Det kvävande vädret gör det inte bättre heller om jag säger så och de kommande dagarna ska tydligen inte bli så bra...får hoppas på att väderleken inte stämmer.
 
Publicerat: 2014-06-23 @ 07:00:00


0 kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se - allt om bloggdesign!