Sena kvällens sysslor

Det är sena kvällen och jag borde ligga till sängs och drömma sött. Men ack vad skenet bedrar denna gång. Jag vet att jag borde, men har allt för mycket kvar att göra innan jag kastar in handduken. Som vanligt så gör jag saker in i det sista för att inte glömma något, Jag borde veta vid det här laget att det alltid slutar så här, men är man optemistisk så hoppas man alltid att man ska bättra sig. Att det inte alls ska bli så här varje gång. Men det blir det alltid, tro mig. Dock ska jag säga att jag är stort sätt färdig och bör bli klar inom en snar framtid. Eller inte!
Dessutom så är det inte så enkelt att somna i en lägenhet som är som en bastu och inte direkt blir svalare så fort solen gått ner. Värmen stannar kvar och kan vara svalare när man väl vaknar nästa morgon. Då är det dock lite sent att det blir svalt.
 
Imorgon blir det till att åka ner till skåne och hälsa på syster och hennes familj. Jag ser fram emot det och det kommer bli både roligt och intressant. Det är inte så ofta man träffar dem och ibland är det lite synd att de bor så långt bort. Behöver några dagar bortavaro och då är det bra med att ha släkt lite här och var i landet. En och en halv vecka kvar innan man ska börja jobba igen så det kanske vara bra med en liten tripp. Hur som helst ser jag fram emot att börja jobba igen, men är inte så säker med de nya lokalerna. Men det får bli som det blir och ödet får visa hur det kommer att ske. 
Det kan vara tur att tiden går relativt fort då jag börjar klättra på väggarna och vem vet vad mina jag och jag hittar på då. Alltid lika överaskande och kanske inte lika roligt. Men vem vet eller hur? Och om vädret kommer hålla i sig som det har gjort nu en tid så kan jag vara svår att handskas med. Butter, tjurskallig och trött på allt. Då kan det vara bra med människor i min närhet som vet vad de ska göra för att få mig att dra lite på smilebanden. 
 
 
Publicerat: 2014-07-23 @ 23:49:24


0 kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se - allt om bloggdesign!