Fredags fasoner

Slutkörd och tömd på energi med stora bokstäver. Huvudet snurrar och jag vet inte riktigt vad jag vill och vad jag inte vill. För mycket tankar och för lite att göra. Är bara glad över att dagen gick smidigt och lätt att ta sig genom trots att jag haft en tung känsla i magen hela dagen. Och för en stund sedan fick jag mitt svar till varför jag hade klumpen i magen och varför jag haft andliga besök de senaste nätterna. Min gammelfaster Birgitt dog igår och det känns tungt, riktigt tungt. Men jag vet att hon har det bra där hon är nu. Hon sitter på ett fluffigt moln tillsammans med de sina som har gått över till den sidan. Även om jag misstänkte något sådant här med tanke på den betungande klumpen i magen och de nattliga besöken har jag inte låtit mig tro och begräfta att något ska/har hänt. Men jag sa tidigare i veckan att något skulle hända den här veckan. Och jag fick rätt.

Kom in sent idag på jobbet, det var något som jag verkligen behövde då min kropp inte var van att få sova en hel natt utan att bli störd. För första gången på MYCKET länge. Har nog inte sovit en hel natt på säkert ett år. Vaknade utvilad även om min kropp inte riktigt var med, tror den var i chock. Men min nya morgonmedicin började bråka lite med mig och jag behövde den extra tiden för att vakna till både i kropp och i sinne. Även om det är första dagen med denna medicin känner jag redan av en av de vanligaste biverkningarna. Men tänk vad mycket vad ett litet kex kan göra. Och nej till er som inte känner mig så är jag INTE gravid.

Dagen flöt på när jag väl kom på plats. Stort sett hela dagen satt vi och de flesta av oss lärde oss trådslöjd. Det var riktigt roligt även om jag till en början inte riktigt visste vad jag ville göra. Men jag kom i gång och jag blev riktigt nöjd med det jag gjorde. Två stora hängsmycken i olika trådmateriel och färger. Givetvis hade jag med några enkla men klickande pärlor. Fick mycket av bra beröm för dem då det var första gången för min del. Tänk, första gången jag höll på med trådslöjd och jag har varit på Medborgarskolan i ett och ett halvt år. Jag vet...borde ha lärt mig det tidigare, men har inte haft något intresse nu och jag kom inte undan. Både Mr P och AS tyckte att det kanske var dags för mig att lära mig det nu. Det kommer bli lite mer sådant nästa vecka. Men det återstår om jag fortsätter. För så roligt var det nog inte även om det var roligt.

Sitter hemma och rullar mina kalla tår som har dubbla strumor på sig för att inte bli till isbitar. Konstigt detta då termostaten visar 23 grader inomhus.  På hemvägen gjorde jag sällskap med AS och passade även på att handla hem lite grann från Willyz. Så jag har gett mig en extra klapp på axeln att jag tog mig i kragen. Kanske blev det så då AS skulle handla själv. Ha ha!
Nu ska jag stänga av mitt yttre och bara vara. Blir till att snart ta och knapra dagens sista medicin och sedan besöka John Blunds hemland. Är så tacksam för att jag fått träffa den nya läkaren som hjälpt mig så att jag kan få sova. Nu får vi hoppas att det vänder och att min mage också lugnar ner sig...

Publicerat: 2014-01-24 @ 20:14:46


0 kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se - allt om bloggdesign!