Helgfri helg utan måsten

Åter igen söndag och helgen har passerad som om en mogen tomat precis blivit plockad. Ibland önskar jag som så många gånger tidigare att helgen kunde vara lite längre. Dock så är det inte så och jag får stå ut med det hela. Däremot så ser jag fram emot den nya veckan även om jag inte vet vad den har att erbjuda. Men jag har en hel del att tänka på och fundera ut. Så jag är nöjd att jag har en ny vecka med nya möjligheter. Jag får bara hoppas på att det är en prickfri vecka. Kan och vill inte vara hemmma så mycket mer. Ögonen går i kors och jag får hålla mina tummar och tår. Tyvärr så vet man aldrig med min mage eller med mitt huvud vad de kommer att hitta på. För första gången på länge har jag en söndag som jag inte har gjort så mycket eller kommer att göra så mycket med. Det är en slösöndag med stora bokstäver. Visserligen har jag en del att göra här hemma, så som diska, damma och dammsuga. Men jag får se hur det blir, dagen är ju inte slut ännu. Dessutom så måste jag även boka en ny tvättid då jag snart inte har ett rent plagg att ha på mig. Men har man en tvättstuga där det är mellan 50 och 60 hyresgäster som tvättar så får man vänta och tänka till när man bokar tid. Speciellt när man bara kan tvätta på helgerna. Annars får jag ta med mig tvätten hem till mor och tvätta där. Ha ha...!
Publicerat: 2014-02-23 @ 12:04:38


0 kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se - allt om bloggdesign!