Ett träds tystnad

Veckans tredje dag och halva veckan har gått. Tiden har gått fort även om den har varit långsammare än vanligt. Huvudet och kroppen har varit i otakt och gjort mig tröttare än vanligt. Misstänker att jag har en förkylning på gång men hoppas på det bästa. Man vet aldrig och jag hoppas som sagt på det bästa. Dagen har varit lugn och tyst, länge sedan sist om jag säger så. Ska inte klaga dock för jag trivs bäst när det är tyst runtomkring mig. Helst ska det vara tystare än så, man ska höra ett träd falla utan att veta om att det faller. Japp så tyst ska det helst vara om jag ska trivas.

Missar popkören ikväll och det är lite tråkigt. Men är man uppbokad på annat håll sedan länge så är man. Å andra sidan går dagarna fort och snart är det onsdag igen. Så jag ser fram emot nästa vecka och kören. Både vår glädje kör vi har på förmiddagen och på kvällen när det är popkör. Det är veckans höjdpunkt och det är svårt att slå det. Visserligen ser jag även fram emot dramakursen jag har tisdagar och skrivar kursen som är varannan var tredje vecka. Så nästa vecka är det skrivarkurs och drama. Jippi!
Skall snart ge mig iväg då det är årsmöte med lokala hgf och sedan är det officiellt att man är med i styrelsen. Om jag blir val vill säga men det tror jag! Så det är en fulltecknad kväll.

Mer än så har det inte hänt under dagen och kommer att hända. Utöver det kommer det inte hända så mycket mer och det är jag glad över. Så jag ska ta det lilla lugna och jag känner hur stressen lägger sig i sin lilla vrå igen även om den inte riktigt har försvunnit. Klarar verkligen inte stress och jag mår inte bra av det, men ibland kan man inte komma undan den. Oavsett vad man vill och tycker om det. Det är bara att försöka att komma undan och inte komma in i perioder eller gå in i faser som är mycket stress.
Publicerat: 2014-02-19 @ 16:32:04


0 kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se - allt om bloggdesign!