Ensidiga minuter

Snart är även denna vecka slut och det är otroligt vad fort en vecka kan gå när man tänker efter. Jag vet inte vad jag egentligen har hunnit med och vad jag inte har gjort. Tankarna åker runt i skallen på mig och ibland blir det så mycket att det blir överbelastat för min del. Idag har varit en sådan dag och det blev inte lättare av att kroppen värker som om tusen nålar sticks in och vrids på 54 olika sätt. Så det har varit en dag som jag fått tillbringa dagen hemma. Men jag hänger inte läpp för det. Har gjort småsaker som kroppen låtit mig göra så det har inte varit till spillo. Känner mig piggare nu även om jag känner av värken fortfarande.
 
Igår var en helt underbar dag med så mycket som blev gjort. Kör först på förmiddagen med glödjekören. Helt underbart då vår lilla kör sjöng stämmor för första gången. E1, E och jag själv sjöng överstämman medan de andra i kören sjöng melodin. Underbart och en underbar låt. Down by the riverside. Eftermiddagen passerade fort och det blev även mer kör på kvällen. Popkören startade igår och oj säger jag bara. Underbara underbara kör! 100 pers och 5 stämmigt dessutom. Vad mäktigt, otroliga känslor och gud vet vad. Svårt att beskriva hur det kändes och hur det var. Men man kan kanske tänka sig hur det var! 100 pers som enades i gemensamma toner. Det lär nog även bli en konsert vad det lider av om jag förstod våra körledare rätt. Och alla kommer bli nockade av styrkan, känslan och den gemensamma glädje vi har!
 
Nu ska jag inte göra så mycket mer av dagen utan bara vara och försöka få igång kroppen igen så att jag orkar med morgondagen. För oavsett vad kroppen säger så tänker jag bege mig till jobbet imorgon. Vill inte sitta hemma imorgon för då dör ännu en del av min själ. Dessutom känner jag att jag gör mer nytta om jag får vara igång en hel dag än om jag bara dräller omkring hemma.
 
 
 
Publicerat: 2014-02-06 @ 19:28:52


0 kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se - allt om bloggdesign!