En tupps långa dag

Uppe med tuppen för en gång skull. Inte ofta nu för tiden jag är det. Vet inte om jag är stolt över det eller om jag ska börja fundera på om eller hur min kropp egentligen reagerar och annat känslomässigt hokuspokus på saker och ting. Hur som helst så är jag uppe med tuppen och det är kanske något positivt i just denna stund. Dagen komemr att bli lång och jag kommer inte att vara hemma förrän vid halv nio tiden ikväll. Med andra ord, en lång dag. Men det är något jag själv har valt och något som jag dessutom tycker om. Först en stund i receptionen, sedan om det skulle ha varit en vanlig onsdag vilket det egentligen är så skulle vi haft kör på förmiddagen. Men vår underbara Miss H2 är sjuk. Eftermiddagen blir blandad med olika saker som jag själv inte vet om vad som komma skall. Sedan senare ikväll blir det kör med den mest underbaraste och maffigaste kör jag varit med om.
 
Lite av dagens händelser och vem vet vad dagen har att erbjuda. Jag får helt ta ett steg i taget för att se vad som erbjuds för mig. Gårdagen var lite av en sådan dag. Kanske inte den bästa dagen, men en bra dag. Började dock med att jag försov mig. Inte ofta det händer även om det händer oftare än vad det borde göra. Kom in straxt efter elva och började dagen med lite decoupage. Sedan blev det lunch och skrivarkurs på eftermiddagen. Senare på kvällen blev det dramakurs och oj vad roligt. Roligare än vanligt och nu tror jag gruppen är så invan med varandra att det löper på. Körde lite olika inprovisationer och jag tror det vi komemr att visa upp kommer bli bra. Nästa vecka ska vi börja spåna mer på det misstänker jag. Men å andra sidan ska det bli roligt och jag ser fram emot det. Kanske, och då säger jag kanske kommer Göttfrid fram igen. Men det återstår att se om han får vara med den här gången också.
 
Bäst att klä på sig och bege sig till bussen. Jag är evigt tacksam för att jag fick hjälp igår av min styvmor när det gällde busskort. Då mina papper kom in lite sent till försäkringskassan och andra strul hos dem så kommer mina pengar senare än väntat. Så min styvmor gick in och hjälpte mig så att jag kan komma till jobbet. Inte roligt att låna pengar så, men vad gör man när det verkligen kniper? Men jag är inte längre orolig och jag vet att det kommer att lösa sig på något sätt.
Nu ska denna tupp bege sig iväg och låta dagen komma igång. Bara förvånad att min kropp låtit mig komma upp tidigare än vanligt. Så det gäller att göra det bästa med situationen och möjligheten till att vara pigg. Frågan är bara hur länge jag kommer att vara pigg.
Publicerat: 2014-02-26 @ 07:04:00


0 kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se - allt om bloggdesign!