Snicksnackande hönor

Jag vet att jag inte borde inleda även detta inlägg med att jag är hur trött som helst. Men tyvärr är det så att jag verkligen är det. Det är nu tredje veckan som jag är så här trött och jag vet inte knapp vad jag ska göra. Om jag finge bestämma så skulle jag kunna gå och lägga mig vid nio tiden och sedan bara sova sova och sova tills jag inte är trött längre. Givetvis går det inte att göra så av olika anledningar och lite till. Några av damerna på jobbet reagerade ganska fort när jag berättade det och föreslog att jag kunde ha brist på järn och olika vitaminer. Kan vara att det är så, dock kan det även vara för att jag har svårt att somna på kvällarna och sedan vaknar ett flertal gånger under natten. Och det gör ju att sömnen störs riktigt rejält om man säger så. Men jag ska försöka att komma ihåg att ringa till läkaren för att boka en tid för att kolla upp lite saker. Det är en hel del nu har jag märkt och det är inte alls bra att skjuta upp saker när det gäller hälsan. Så ett gott råd, skjut inte upp hälsans välmående oavsett hur rädd eller inte du är för att gå till läkaren. Förutom allt detta så har dagen faktiskt varit riktigt bra med alla brister som en dag har att erbjuda. Vi var några stycken som övade lite granna inför genrepet imorgon med kören. Det kändes faktiskt riktigt skönt att få göra det och jag får erkänna att jag inte har glömt texterna. Allt satt givetvis inte som smäck men ändå och jag är nöjd. Dessutom var det mer än bara roligt då jag har saknat att få sjunga. Och i september börjar höstens körsäsong och det är med glädje får jag säga. Under eftermiddagen blev det en del snicksnack och lite till. Hann göra klart mitt träd i järntråd och jag får erkänna att det lär nog dröja innan jag gör ett träd till. Nu är man sugen på att komma på något nytt projekt i trådslöjd, men där tar fantasin slut för min del. Under kuppen jag gjorde trädet så blev det en massa sår och innan allt var klart så hade två av fingrarna blivit täckta med plåster. Är bara glad över att inte alla tio fingrar fick plåstras om vilket jag och några fler trodde att det skulle bli just så. Imorgon är det jobbsökardag och det kan behövas, inte för att det kommer att finnas så många jobb som jag kan söka. (höll på att skriva köpa) Sedan har vi dagen mitt i veckan och då kan det vara både bra och skönt att få ha en dag att bara vara och inte behöva gå upp vid sextiden på morgonen. Nu däremot så kommer jag bara vara och ta det lugnt innan jag lägger huvudet på kudden för att försöka att få lite sömn.
Publicerat: 2014-08-19 @ 20:55:44


0 kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se - allt om bloggdesign!