Kaos i planeten

Helgen tycks springa iväg och lämnat kvar mig vid vägkanten. Underligt och väl igenkännande. Även om tiden har gjort sitt val och sprungit sin kos har inte helgen varit som jag hoppats på. Nej långt ifrån. Har legat sjuk med lätt feber och ögon som kletat ihop sig. Lyckligtvis känns det bättre nu och kanske var det något 24 timmars virus. Så vi får vänta och se hur det fortlöper. Ögonen är fortfarande som de är och det ända jag kan göra är att badda dem och hoppas på det bästa. Om det inte blir bättre får jag ringa till farbror docktor. Lite synd dock att jag blivit sjuk. Skulle egentligen ha följt med på dop igår då Linda och Niklas döpte lille Adam. Får bara hoppas att det var trevligt osv. Men besviken är jag ändå helt klart. 
 
I fredags och i lördags var det invigning för de nya lokalerna på Medborgarskolan och jag får säga att det var okay. Iaf i fredags då jag var med. Det var visserligen bara företag och bland annat arbetsförmedlingen som var där. Fick även träffa min nya handläggar då hon och en till kom på besök. Kan säga att människan inte alls var som jag trodde. Å andra sidan så kan man inte ha rätt eller fel varje gång. Nu när vi har varandras ansikten osv kanske det blir lite lättare och enklare att förstå varandra. Har visserligen ingen större tilltro när det gäller det, men får väl försöka lura i mig själv det. Om inte annat för att inte spricka av irritation och ilska. Vissa kanske ser komiken i det hela eller bara skakar på huvudet och tycker att jag bara ska finna mig i det. Ja ja säger jag eller så är det helt fel. Vem vet?
 
Snart ny vecka och nya möjligheter och jag önskar att det nästan var en lång helg så man kunde få vara lite längre ledigt. För jag misstänker att den här hösten kommer bli jobbig på många sätt. Och om sanningen ska fram vet jag nämligen inte om det kommer att hålla i sig. Det är för mycket som pågår och för lite av allt kan jag påverka. Ibland känns det som om man har fått en kniv i ryggen för det kaos som finns. Inte för att jag eller någon annan enskild person har gjort något utan för att små små saker har vuxit och krockat med varandra. Inte bra och jag ser bilderna framför mig. Inte blir det bättre heller för att man har insett att vissa saker inte alls är som man trott att det skulle vara och hur vissa personer bara avsnippar utan större förklaringar. Mer kommer jag inte gå in på den punkten!
Publicerat: 2014-08-31 @ 16:57:00


0 kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se - allt om bloggdesign!