Full i fan

 
Vaknade med ett humör som ongivningen skulle kalla för full i fan och de senaste dagarna har mina kollegor påpekat för mig att jag ser mer eller mindre full i fan ut. Att jag har rackartyg och något på gång. Men jag vet inte vad de menar. Tror jag iaf! Å andra sidan så ska de inte veta vad som komma skall då jag kan lura på mer än bara något litet. Eller så gör jag det inte, det är det som är problemet med mig eller det sköna med mig. Det är upp till var och en att tolka det som de själva vill.
 
En ny vecka och nya möjligheter. När man är arbetslös som jag och har en sysselsättningsplats på ett ställe där man aldrig vet vad som komma skall så brukar man oftast se fram emot vad som händer. Och då menar jag oftast att det är oftast, dock ibland så kan det vara händelser som gör en förbluffad, arg, sårad och riktigt irriterad. Jag har varit med om allt detta under de senaste två åren. En erfarenhet? Ja både positivt och negativt.
Arbetsförmedlingen som exempel för med sig mycket negatvt och med dem vet man aldrig hur man ska reagera. Och så känner jag just nu gentemot denna myndighet och jag har inte mycket till förtroende för dem.
 
Kanske dags att bege sig till bussen så man kommer iväg. Det kommer bli en lång dag då man jobbar mellan 08.00 - 16.00 sedan hem, byta om få i sig lite mat och sedan iväg på ett möte/träff på Ekoxen då Hyresgästförening har något på gång. Ska bli intressant om jag ska vara ärlig. Bara tur att man får skjuts dit och hem av far som också ska dit. Vi är några stycken som ska åka ihop så det blir nog trevligt.
 
Publicerat: 2014-08-25 @ 07:11:00


0 kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se - allt om bloggdesign!