Inväntar tiden

 
Vem har banankontakt idag?
 
Sitter och inväntar tiden. Hela dagen har känts seg och gått extremt långsamt. Det är otroligt, när man vill att dagen ska gå fort så går den långsamt. När man vill att dagen ska gå långsam så går den fort fram istället. 
Kan någon förklara det för mig för jag blir inte klok på det. Ska kanske vara nöjd över att det kan gå långsamt ibland. Men varför just idag av alla dagar? Ja ja...lägger inte mer energi på det.
 
Snart blir det till att åka på kören, och det börjar dra ihop sig mot konserten och jag är nu lite smått nervös. Borde inte vara det nu, men det är jag. Inte blir det bättre av att jag dessutom är nervös över den dagen då vi ska sätta upp vår produktion från dramakursen också. Alltid är det något och jag undrar hela tiden varför jag utsätter mig för sådana här saker. Jag vet att jag inte tycker om det alls, men ändå kan jag inte låta bli. Konstigt det där!
 
För övrigt har det inte hänt mycket med dagen, den har varit oerhört seg och långsam. Dessutom har det regnat hela dagen och gjort att humöret legat undangömt någonstans i en vrå. Hela mitt väsen är lågt idag och lär nog fortsätta med det till det blir bra väder igen. Undrar när det kan bli och med min vanliga otur så lär jag nog få vänta. Det är så typiskt om jag säger så. Dock ska jag nog skatta mig lycklig över att man sitter där man gör utan några större krämpor mer än dem man har. (börjar visst låta som min mormor...HUGA!)
Publicerat: 2014-04-09 @ 15:51:24


0 kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se - allt om bloggdesign!