Symaskinernas liv

Dagen har gått förbi fort och ibland undrar jag hur en dag på 24 timmar kan passera så fort som det gör. Gick det verkligen så här fort när man var yngre? Har inget minne av det, snarare tvärtom där dagarna gick för långsamt istället. Har hunnit med det mesta och lite till under dagen. Det har varit en dag då mina kära kollegor har fått skratta gått åt mig vid ett flertal gånger. Mr P undrade vid ett flertal gånger om det inte ligger en förbannelse över mig. Och om jag ska vara ärlig så funderar jag också på det. Så otursföljd som jag är så är jag nästan övertygad om det.

Har försökt att bli kalr med min jätte bläckis som jag virkar på just för tillfället. Men det tar tid då jag ständigt blir störd och får för mig att gör andra saker. Har även fixat till en hållare för diverse virknålar och mindre sock & vant stickor. Men det gick inte smärtfritt kan jag tala om. Jag och symaskinerna kommer inte alls överens på något vis. Vad jag än gjorde blev det trassel eller stopp på något vis. Var det inte knappnålarna som gick av så var det nålen på symaskinen som gick av. Fick ropa på E 1 vid ett flertal gånger. Hon bara skakade på huvudet och undrade vad jag höll på med. Den frågan ställde jag mig själv också flera gånger. Mr A ville jag inte fråga eller prata med när jag sydde. Blir bara nervös när han är i närheten när jag syr. Han försökte ta sig fram och titta på vad jag gör vid ett flertal gånger, men varje gång så gjorde jag något annat eller så slutade jag sy. Men jag blev klar efter mycket om och men, Mr P och E 1 var överens om att jag borde få en privat lektion hur man hanterar en symaskin och hur man går genom den utan att få problem så fort man ska sy. Kan nog hålla med om det då jag bara har otur när jag ska sy.

Kom hem sent idag efter att ha varit iväg på bio med damerna och sedan snabbmat på Snoddas. Nu är man trött i ögonen och mätt i magen. Förhoppningsvis somnar man gott inatt om jag nu somnar vill säga. Imorgon är det en ny dag och under eftermiddagen kommer det bli skrivarkurs och det ser jag fram emot på flera aspekter. Ska bli kul att komma igång med skrivandet igen. På torsdag blir det att åka till Ulrika marken med jobbet. Ser fram emot det och vem vet vad vi kommer att hitta. Mina kära kollegor pratade även om att ta fram kopplet och ha mig kopplad. Förstår inte vad de menar med det.
Publicerat: 2013-09-09 @ 21:51:30


0 kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se - allt om bloggdesign!