Lugna gatan

Helgen har passerat och inget har egentligen gjorts under de dagar som gått. Lika bra det då jag inte har varit på humör att göra något alls. Har försökt att få igång skrivandet och det går inte så bra. Vi fick en hem uppgift i tisdags från skrivarkursen om att skriva om en person som betytt mycket i livet och det skulle vara någon utanför familjen. Har svårt att komma på någon men jag tror jag vet en iaf. Och det får inte vara mer än 200 ord, vilket kommer bli riktigt svårt för mig då jag är en sådan som skriver mer än vad man behöver.

Även om jag inte gjort så mycket så har mycket hänt som jag inte trott att det skulle göra. Men det är bara bra att man får lite förändring i livet. I fredags fick jag ett besked som överaskade mig även om jag hade hoppats på ett positivt besked. Gick ner till Miss H 1 och la fram ett förslag om att få testa nya vägar, några timmar senare kommer Mr P och ger mig ett klartecken på att det är okay. Så tre dagar i veckan ska jag sitta i receptionen och göra lite nytta där och lära mig nya saker. Ser fram emot det samtidigt som jag är väldigt nervös. Vem vet om jag passar för det eller inte. Men hoppas.

Vem vet vad resten av dagen kommer att ge, man kan inte tro det värsta eller det bästa utan ta det som det kommer. Man vet aldrig vad livet har att ge. Imorgon är en ny dag och nya möjligheter, men jag vet att det kan komma att bli en hel del snack på jobbet imorgon om Mr P berättar vad jag ska göra från och med tisdag och tre förmiddagar i veckan. Men de har inte med det att göra och blir de gruffa och stötta är det inte mitt fel. Jag tog insiativet och gick ner och pratade med Miss H 1 själv.
Publicerat: 2013-09-15 @ 15:09:24


0 kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se - allt om bloggdesign!