Sprakande kortslutning

Det har banne mig varit en förrvirande vecka med stora bokstäver. I måndags intalade mitt hela sinne mig att det var fredag. Vilken chock jag fick när jag insåg att det bara var måndag. Igår trodde Idag på förmiddagen har jag trott att det bara var onsdag, men under eftermiddagen har sinnet åter igen fått mig att tro att det var fredag. Ja vad kan jag säga? Gammal och senil? Kanske, vem vet? Lite sorgligt att inse det och att livet inte är mer äventyrligare än så. Men som någon sa en gång i tiden, livet blir vad man gör det till.
 
Förmiddagen rullade fram och det gick fortare än vad jag trodde. Inte för att jag gjorde så mycket. Var ganska lugnt i receptionen idag, hann med att virka några varv på mitt nya projekt som jag hållt på med i någon månad. Små bläckfiskar! Blev även överaskad då regionschefen kom knatandes in och hälsar glatt på mig som om jag suttit i receptionen i flera år. Ha ha, tji fick jag eller så. Han och Miss H1 och Miss L var så inne i en diskution att det var dubbelvikande rolgit att se dem. Under fikat blev det mer än bara fika. Lyxfika på hög nivå, Mr J hade köpt tårta som Miss H1 och Miss L bjöd på. Hur roligt som helst när de skulle förklara hur det låg till.
Vid elva tiden när tiden där nere var färdig för den här vecka blev det att skynda sig upp till plan fem för att sätta bulldegen. Vilket gick fortare än jag räknat med även att jag fick springa för många gånger för att samla ihop de saker jag glömde låna från köket under gårdagen.
 
Efter lunch och fram till jag slutade för dagen blev det till att baka bullar. En himla massa bullar blev det och alla (då menar jag alla) kikade in och suktade och sa att det verkligen luktade gott. Och den elaka damen i mig dök upp och jag sa bestämt att de fick vänta till morgondagen för att äta bullarna. Det blev även två påsar ner till damerna på kontoret. Jag frågade Miss L om de skött sig under dagen och om de skulle sköta sig under morgondagen. Fick till svar att de hade skött sig och kommer att sköta sig. Snäll som jag är fick hon de två påsarna med rykande färska bullar. Miss L utbrister "vågar du verkligen lämna dem hos mig?" Mr P var smart nog för att fota bullpåsarena på hennes skrivbord bara för att vara på den säkra sidan. Förstår inte alls vad han menar. Ha ha!
 
När jag satt på bussen hem fick jag för mig att det var bostadsmöte idag och knatade hem till far direkt då han skulel följa med på mötet. När vi kommer till den lokal där mötet ska vara insåg jag att det inte alls var något möte utan är nästa torsdag. Ack och ve för det och jag insåg att jag nu låg en vecka för i tiden. Snacka om att vara förvirrad och ha kortslutning i huvudet.
Nu sitter jag hemma och inte mycket görs. Inte mycket mer skall göras då min kropp är både stel och öm. Får skylla mig själv som ställer mig och bakar på en bak yta som var alldeles för låg för mig. Talade snabbt om det för Mr P och önskade mig ett höj och sänkbart bord. Men fick ingen respons. Det får bli en tidig kväll förhoppningsvis. Sedan är det fredag och helg för min del. Skall bli skönt, då kan man kanske få vila ut efter denna förvirrande vecka.
Publicerat: 2013-10-03 @ 21:17:59


0 kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se - allt om bloggdesign!