Komiska saker

Komiska saker händer titt som tätt och idag är inte någon sådan dag. Inte alls för fem öre och är så otroligt långt ifrån man kan komma. Med detta till trots har det varit en bra första del av den underbar dag där solen försöker ta sig fram och förgylla denna oktoberdag.
Har egentligen inte gjort så mycket under förmiddagen och första delen av eftermiddagen. Men borde komma till skott och göra lite nytta. Ta mig i kragen och gå iväg för att handla lite och få mig lite friks luft. Har inte gått utanför dörren på hela dagen och det känns både i knopp och kropp. Om inte annat så känns det i min själ. Just nu är det mörkt, trist och ganska ensamt. Det är då en uppfriskande promenad hjälper. Oftast iaf, inte alltid men oftast.

Förutom att ta mig i kragen för att gå till affären och handla borde jag även ta en tur i lägenheten och städa av den lite. Dessutom behöver jag ta mina fönster och tvätta dem, byta gardiner osv. Har blundat allt för länge nu angående det. Nu går det bara inte och varken Inga eller Inge gör något för att hjälpa till.
Nu i veckan ska det komma några tjommar och fixa något med persienner till fönstrena. Men jag tror inte förrän jag ser att det blir gjort. Har föga förtroende för min kära hyresvärd och deras hantverkare och andra tjommar som de köper/hyr in.
Publicerat: 2013-10-19 @ 14:49:57


0 kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se - allt om bloggdesign!