I tysthetens minut

Helgen har nu kommit till sitt slut även om det är några timmar kvar av detta dygn. Men för mig spelar det ingen roll. Hade behövt två tre dagar till av helgen. Även om inte mycket har gjorts är jag utmattad och fruktansvärt trött. Känns nästan som om jag har gjort en stenhuggares arbete i några månader utan villa och ordentligt med mat. Men nu är det ju inte så, har inte jobbat alls under helgen och ätit har jag ju gjort. Men tror att jag kan vara utmattad och trött för att magen inte alls har varit på min sida de sista dagarna, sedan i torsdags vill säga. Om det inte varit det ena så har det varit det andra. Den har levt sitt egna liv och inte gjort det enkelt för mig. Nu kanske jag är lite grov i munnen, men det har inte varit roligt att besöka hemlighuset för att göra nummer två. Denna smärta har varit hemsk och jag kan nästan (bara nästan) förstå hur det är att föda när det är en enkel och snabb förlossning.

Ska snart hem till far och Kerstin för att äta lite. Samt göra det kanske traditionella för dem nämligen spela bingolotto. På något sätt ser jag fram emot det, men är inte så glädjande som andra tror. Nej inte alls tvärt om, men det är skönt att få komma hemifrån för ett tag och göra något annat. Det återstår att se om jag vinner eller inte. Men med min vanliga otur så lär jag inte göra det heller. Och om jag nu skulle vinna lär det inte bli någon högvinst överhuvudtaget. Nej kanske någon hundrig eller så eller på sin höjd en ny lott. Nej nu ska jag återgå till tystnaden för en minut och sedan bege mig iväg innan de ringer efter mig.
Publicerat: 2013-10-20 @ 16:36:23


1 kommentarer
Postat av: Tessa

Stackare. Urs, inget vidare och inget jag önskar någon att ha förstoppning. Katrinplommon sägs vara bra, även aprikoser, okokta grönsaker, frukt och mycket av fibrer. Nu låter jag som min farmor, men hon sa alltid att jag skulle knapra i mig mängder med morötter, äta katrinplommon och springa runt ladugården. (är uppvuxen på landet)

2013-10-20 - 20:16:40 | URL: http://tessameddetmesta.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se - allt om bloggdesign!