Seans och sega dagar

Det är väl så här man känner sig när energin tog slut långt innan dagen var över. Inte för att jag har varit fylld helt med energi. Har varit smådäven hela dagen och besitter en förkylning som inte riktigt vill bryta ut. Får bara hoppas att den packar sitt pick och tar första bästa flyg till varmare grader. För här i denna hydda är den inte välkommen.
Ögonen går i kors och kroppen skriker efter ett mycket varmt bad. Det ska blå både varmt bad och sömn så fort att jag knappt hinner säga bomerang. Men först ska det bli lite "ska bara" innan jag kommer så långt. Och ja...jag är som Alfons Åberg i mångt och mycket.
 
Dagen har delat ut en hel del även om den började tröttsamt och segt. Tog mig en LÅNG sovmorgon då jag tror min kropp behöver det även om jag får svårt att somna ikväll. Men det kan det nog vara värt. Tar nog igen det på ett eller annat sätt när jag väl kommer in i den nya veckan. Eftermiddagen betingade många saker och lite till även om det tyr sig vara lite. Var på seans under eftermiddagen med några kollegor. Det var mer givande än vad jag trodde och på något sätt mer skrämmande också. Så mycket som sades stämde in och tja...den person som dött som tredde fram trodde jag inte alls skulle komma fram. Jag har inte ens ägnat en tanke på att det kunde bli så. Det dröjde inte länge förrän mina tårar tredde fram...chocken sitter nog fortfarande i. Men jag är tacksam för att det var farbror Lennart som ville prata med mig. Fick en del förklarat och en del mer tryckt upp mot ytan till det som jag redan visste eller kände på mig. Mediet som vi var hos var faktiskt riktigt bra och jag tror...nej jag vet att jag kommer gå fler gånger hos henne.
 
Nu under kvällen har jag varit hemma hos faster och firat hennes, pappas och min födelsedag. Ätit god mat och spelat bingolotto. Givetvis vann jag inget och jag är inte alls förvånad. Det var däremot trevligt att få lite tårta och smörgåstårta. Fördriva bort lite tid innan man kom hem till min trygga och hemtama värld. Eller som farbror Lennart förmedlade "Hembonat, mysigt och pyssligt. Det är en trygghet att veta att han faktisk kommer och tittar till mig. Han ska veta att jag saknar honom oerhört.
Publicerat: 2013-11-24 @ 21:01:58


0 kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se - allt om bloggdesign!