Längtan efter en kudde

Helt slutkörd och kroppen skriker efter både kudde och säng. Men än ska jag inte sova för då kommer jag bara vakna inatt och sedan inte kunna somna om. Men det är väl sviterna efter att jag somnade efter klockan fyra imorse. Undrar hur länge detta ska hålla på och jag hoppas att läkarna ger besked snart om annan sömnmedicin.
Men bortsett från detta har dagen varit riktigt bra måste jag medge. Har hunnit med att lata mig ordentligt samtidigt som jag skrivit nya prislistor, montra om lite i två av montrarna. Samtidigt som jag suttit och läst Stolthet & Fördom och vikt pappersstjärnor. Väldigt ansträngande jag vet! Men ack så skönt när kroppen inte orkat med det slöa tempot vi haft idag.
 
Det komiska i det hela är att vi var bara en fjärdedel av styrkan idag och gud så skönt det har varit. Lungt, tyst och trivsamt. Men det var oerhört länge sedan vi var så här få. Det har nästan chockerat oss omvartannat. Komiskt? Ja kanske eller inte alls. Nu sitter jag lugnt och fint i soffan och inväntar. Hoppas på att tiden ska gå lite fortare så jag kan lägga huvudet på kudden. Ja så trött är jag då ögonen går om varandra samtidigt som de går i kors. Bara tur att det är helg nu så att man kan slappna av lite mer. Imorgon blir det tvättstugan och söndag blir det adventsmarknad med mor i Gamla Linköping. Ser fram emot det då det har blivit en tradition för oss att gå dit och sedan köpa marsipan och köpa lite lotter.
 
 
Publicerat: 2013-11-29 @ 17:22:49


0 kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se - allt om bloggdesign!