Vi blundar

Måndags eftermiddag eller ska jag kanske säga kväller? Bör nog lära mig klockan igen tror jag, verkar som om jag inte har någon koll alls. Är kanske ung dum och läcker som Caroline af Ugglas sjunger!
Dagen har passerat fortare än än svala kan sväva förbi ett fällt med mat. Jag kan inte riktigt säga vad som hänt under dagen, för mitt minne är inte som det ska vara har jag hört. Tydligen så lider jag komplex som inte är av denna värld och jag borde bli inlåst i ett av våra förråd tills jag kommit till insikt igen. A och jag pratade även om att vi ska ta över Sverige och bli diktatorer, de andra tar oss (framförallt mig) med en nypa salt. Jag förstår inte alls.

Idag firade vi även Mr P då han fyllde år igår. Grattis igen Mr P på 40 års dagen. Hela morgonen sprang vi runt och rullade våra tummar och försökte få Mr P att inte vara i närheten. Miss A försökte så gott hon kunde och jag måste säga att hon gjorde det med bravur. Vi bullade upp med kakor, bullar, sockerkakor och annat smått och gått, Physalis och annat roligt. Det slutade med att jag blev dörrvakt för att hålla koll på när Mr P och Miss A kom. När de väl kom in i rummet börjar vi sjunga "jag må du leva" för honom, vilket han inte alls hade räknat med alls. Enligt Miss A var det svårt att få honom att hålla sig borta från oss och när de väl skulle gå upp var det svårt att få honom att följa med. Hur som helst så när vi väl börjat fikat kommer Miss H och andra från kontoret för att fira Mr P också. Då höjer Miss kör H rösten och vi alla reser oss upp för att sjunga King Louies sång från Djungelboken, men vi hade då en egen text som några av hönorna skrivit. Kan bara säga att det blev succé med en gång och jag får säga att Mr P inte alls var beredd på detta. När vi började sjunga satt han lite besvärad på stolen och sedan sträckte han sig stolt på ryggen precis som en tupp.

Nu sitter man hemma och jag känner mig småt irriterad och vet inte varför jag gör det. Eller jo egentligen gör jag det, säger bara: Grannens förbenade hund. Har fötterna i högläge och förbannar mitt exem att det har brutit ut nu och att jag inte kan använda salvan först om en vecka. Det blir så när fötterna måste vila sig från kortisonsalvan. Får bara köra det i fjorton dagar sedan vila i fjorton dar....men ibland blundar jag...
Publicerat: 2013-05-13 @ 18:19:43


0 kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se - allt om bloggdesign!