Rötjut och djupa tankar

Äntligen fredagskväll så som jag har längtat. Ska bara vara och inte göra mycket ikväll. Har inte gjort mycket heller för den delen. Suttit och pysslat lite med ringsmycken och lyssnat på gamla Fame Factory skivor. Härliga tider och vilka minnen det väcker, både bra och dåliga givetvis. Men det tillhör livet, det vore inte bra om minnena var delade.

Dagen har varit lugn och sansad med undertext på det hela. Både Mr P och Miss A var iväg till Jönköping för utbildning, samt nissarna på kontoret. Så vi hade en vikarie hos oss idag. Kul att Miss K kunde vara med oss, hon ska dessutom vara vikarie i sommar sedan när Mr P och Miss A har semester. Det återstår att se vad hon kommer att hitta på. Får bara hoppas på att det inte blir för mycket målande. Inte min starkaste sida om jag säger så.
Vi höll oss lugna idag och inte lika vilda som förra torsdagen när Mr PA var vikarie hos oss. Kanske låter som om vi vore en barnklass på 20 stycken eller så. Ibland kan man undra om vi är det. Men det är icke fallet, bara en grupp med galningar som uttrycker sig på 24 olika sätt.

Har suttit och stickat och pratat mönster på förmiddagen. Roligt och det var en del av damerna som var intresserade av att rita av mönstret jag hade till klänning. Kul om det skulle bli så att det blev en hel klännings kollektion. Återstår att se dock, får försöka att sy min klänning först innan damerna lägger beslag på kunskapen. Ha ha! Inget snack om saken att det blir kopior av en orginal idé.
På eftermiddagen tja då satt jag på vindsvåningen och störde mig på att det var så varmt i huset. Ingen luftkondition där inte, inte på något plan alls. Gud så varmt det var och inte gick det att öppna fönster heller. Där det gick att öppna kunde man inte öppna mer än ett par cm då det sitter kedjor som sätter stopp för vidöppning. För övrigt satt jag och pysslade med ringsmycken, färdigställde presenter till två av mina systrar. Kul att se hur de kommer att reagera.

För övrigt? Händer inte mycket i mitt liv. Några av damerna pratade om mitt kärleksliv, eller brist på det. Eller kanske hittad kärlek som inte rikigt de förstår. Men det är mitt val eller ska jag säga mitt hjärta? Det är jopplöst och det är bara att inse att det inte längre går att ignorera det hjärtat säger. Frågan är bara hur länge jag orkar hålla ut. Jag vill inte, men kan inte hjälpa. Känslor kan man inte styra och det blir jobbigare för varje dag. Och för tillfället vill jag inget säga för att det kan bli obekvämt för de berörda (mig och Mr Rigth). Suck! Nu ska jag återgå till att göra det jag gjorde förut. Grubbla, dricka rötjut och pyssla med ringsmycken.
Publicerat: 2013-05-31 @ 20:29:23


0 kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se - allt om bloggdesign!