Blomsterlandet

Vad ska jag börja med och hur ska jag börja sumeringen? Det är både enkelt och svårt på en och samma gång. För att göra saken kort och enkel. Dagen har varit mer än givande med många glada skratt och små missförstånd som lyckligtvis reddes ut. Men om jag ska betrakta dagen och vår arbetsplats börjar jag fundera allvarligt på att det är vuxendagis vi är på. Stackars Mr P och Miss A har det inte lätt att hålla koll på oss 24 galningar som ränner runt som om vi vore förvildade. Å andra sidan tror jag att de trivs ganska bra med oss. Damerna på kontoret har i mellan åt ganska roligt åt oss när Mr P berättar något eller om någon av dem kommer upp till plan 3 för att göra något.
 
Dagen har erbjudit en hel del och jag känner mig mer än nöjd. Var länge sedan jag kände mig nöjd med vad jag presterat under en dag. På förmiddagen blev inte så mycket gjort. Satt och munhögs med A som vanligt och läste vår dagliga bibel. Efter fikat sprang jag ner snabbt ner till keramiken för att hämta de sista sakerna som blivit brända efter glaseringen förra veckan. (bilder kommer senare när jag laddat batteriet till kameran) Efter det åkte Miss A, D, MA och jag till Blomsterlandet för att inhandla lite växter till vår lilla grotta om man kan kalla det så. Även en del till Mr Ps och Miss As kontor. Samt lite planteringsjord och näring, vi hade lite sticklingar att ta hand om och plantera. Miss A talade om att det gick på mer än vad hon trodde att det skulle bli. Å andra sidan så ser det mer hemtrevligt nu i grottan efter att MA och jag fick plantera sticklingarna och plasera ut växterna vi köpt. Alla blev nöjda med det och E1 talade snabbt om vad som gäller och hur mycket vatten vissa av växterna behöver. Och jag blev högsta hönset när det gäller ansvaret för dem. Hur det gick till har jag bara vaga minnen av. Tydligen är mina fingrar gröna. Enligt MA såg det så proffsigt ut när jag planterade sticklingarna att hon tog för givet. Men men, kanske är lika bra att jag har ansvaret för dem så att de inte dör ut för oss. Vore ju lite synd efter all möda och stort besvär vi laggt ner.
 
Under eftermiddagen blev det inte så mycket gjort. Tittade lite på bröllopsklänningar på en sida som H tipsade om. Varför jag tittade på dem? Ja du ingen aning. Vad jag vet så ska jag inte gifta mig ännu, lär nog dröja ett tag för min del. Ledsen lillsiz! Men å andra sidan så ska jag enligt mina kollegor gifta mig på lördag då det är pingst och jag har ju tydligen bestämt (enligt dem) att jag ska gifta mig då. Skojade och sa att jag skulle ställa mig utanför kyrkan på lördag och skulle bli riktigt förvånad om A kom med brudgummen. Riktigt förvånad är bara förnamnet då brudgummen vet inte om det än. Som sagt, det är ett skämt oss emellan och det har bara vuxit med tiden. Innan vi skulle sluta kom vi in på något och jag talade om för E2 och MA att jag var brunstig brast allt, jag skrattade så mycket att jag var tvungen att sätta mig på golvet. Det fick dem andra att brista ut i skratt och så var cirkusen igång. Inom loppet av 10 minuter var jag både brunstig och att jag skulle föla.
Nu kanske det förstås att jag funderar på om det är ett vuxendagis eller inte. Vi har pratat mycket om det den sista tiden. Af skulle nog få dådimpen om dem visste vad som händer mellan de fyra väggarna.
 
Sitte nu hemma och har fötterna i högläge. Även om jag har skenat runt som en galning och att det regnar ute så är jag inte så värst trött. Det har varit en bra dag med regnet till trotts. Får bara hoppas att resten av dagen blir bra och att morgondagen blir lika bra. Imorgon är det dessutom kör och det ser jag fram emot. Det gör visst de flesta av oss.
 
Publicerat: 2013-05-14 @ 18:08:40


0 kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se - allt om bloggdesign!