Strävhåriga taxar

Välkommen tillbaka till verkligheten och vad som inte förväntas av dig av ren artighet. Ja det kan nog förklara den första timmen av dagen. Underliga saker har hänt förut och jag är inte alls förvånad längre. Inte när det gäller mina trevligt bemötande arbetskamrater. Men jag vill inte byta bort deras galenskap mot någon strikt, tråkig och ganska stela miljö som finns på andra platser. Min arbetsplats är inte som många andras och det är SÅ skönt. Vi bjuder på galenskap och en retsam gemenskap.
 
Efter förmiddagsfikat gick vi iväg till biblioteket och kollade in vår utställning som vi har fram till söndag den 16 mars. Så passa på att gå och titta till den fina utställningen gott folk. Alla verkade vara nöjda och belåtna när det gällde utställningen och vi kunde i vår vardagliga lunk gå runt och bejaka det vi har gjort. Det är mer än vad man kan ana. Samtidigt som det är så otroligt vackert och engagerande på olika sätt. Vackert att bejaka och finan en kreativ sida av en grupp hönor i en hönsgård.
Passade även på att låna hem lite böcker och jag insåg att jag inte lånat böcker på biblioteket på säkerligen tio år för jag var tvungen att fixa ett nytt lånekort då det jag hade gått ut för många år sedan. Dåligt uppdaterad eller bara en brist på intresse att låna böcker på biblioteket. Men det fixade vi lätt tack vare en hjälpsam bibliotikarie och en massa teknik i en dumburk som tydligen heter dator. Fick även höra att strävhåriga taxar är mycket svåra att drilla och få bra dressyr på. Att det var försent att få mig till en foglig hund. Att det var lika bra att låta mig härja fritt med mitt sträva men hjärtliga leende. Förstår inte att jag måste jämföras med strävhåriga taxar. Kan inte se skilladen alls. Kan du?
 
                            
 
Under eftermiddagen blev det dock inte så mycket snicksnack med damerna för min del. Nej det var skrivarkurs, otroligt roligt och givande på höga höjder. Alltid lika roligt att träffa denna grupp på damer och herrar som delar samma intresse på olika sätt. Har fått ut mycket av de gånger vi träffats och jag får säga det själv att jag utvecklas en hel del i mitt skrivande även om det bara är ytterst lite som kan märkas. Har fått mycket bra och framåtriktad kritik på en barnbok jag håller på att skriva. Det blev till att plocka isär den och plocka ihop den igen under tiden de pratade om vad som var bra och vad som kunde tänkas förbättras osv. Uj uj uj.....
 
Nu ska det bara till att sitta ner och låta flowet komm och gå som det själv vill. Har en hel del att skriva ner, idéerna är många och påtagliga. Kanske inte lika bra men ack så välbehövliga.
Publicerat: 2013-03-12 @ 18:49:19


2 kommentarer
Postat av: Tessa

Var idag på er underbara utställning och vad kan jag säga? Underbara underbara människor, det ni gjort och gör är upp över mitt förstånd. Så vackert, så underbart och fantasi i helhet. Det ni gör skall hedras och lyftas upp för att få medmänniskan att tänka efter.

2013-03-12 - 19:05:35 | URL: http://tessameddetmesta.blogg.se
Postat av: Malin

Var på er utställning förra veckan med jobbet och kan bara tacka er med ett stort leende. Nu kan vi inspireras till något mer.

2013-03-12 - 19:07:44 |

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se - allt om bloggdesign!