Vättarna demonstrerar

Skönt, torsdagen är över för den här gången även om det är några timmar kvar av dygnet. Det har varit mycket på en och samma gång även om det varit lugnt samtidigt.
Regnet har kommit och gått stort sätt hela dagen och solen har försökt att titta fram mellan varven. Skönt, men även om det varit svalare ute så har det varit kvalmigt både ute och inne i lokalerna. Skulle behövas åskas ut regält för att vi ska kunna ha en normal arbetsdag.

Idag har gymnasiet tagit studenten och det har hörts genom hela stan under förmiddagen. Gap, sång och en himla massa tutande. Suckar, men får vara glad över att det bara är en gång om året. Glömmer det lika fort som man blir påmind om det hela varje år. Vi var några stycken som diskuterade om hur länge sedan vi tog studenten. Vissa längre än andra och eftersom jag är nu yngst av alla i hönsgården så har jag tydligen bäst minne hur det var. Ha ha, kanske det eller inte. Det var ju trots allt 12 år sedan jag tog studenten. Helt otroligt hur fort tiden har gått. Vad har man gjort under åren som gått?

Idag har jag suttit och pysslat med ringsmycken och snackat goja med AC, M, E1 och Mr PA. Tydligen blir jag mer galen för var dag som går och idag blev jag tydligen även en vätte. Kul! Kärt barn har många namn sägs det ju. Tiden har gått långsamt samtidigt som det har gått relativt fort. Har fixat klar en del presenter och det känns riktigt skönt att en del av dem är klara även om det är tid kvar till vissa av dem fyller.

Jag har även insett hur skitiga golven är på jobbet då jag fick krypa runt och hämta ringar då de gärna fick liv och rymde sin väg. Alla tyckte att det var hur roligt som helst och sa att de inte behövde ta fram någon dammsugare då jag fungerade perfekt som en dammsugare. Men jag vet inte. Mr P funderade även på att sätta en gps på mig då jag ständigt var i rörelse när han ville prata med mig. Det disskuterades även om de skulle sätta en munkavel på mig. Har tydligen varit lite väl vid i munnen.

Nu ska jag försöka ge mig på att dammsuga innan sömnen tar vid. Passar på att göra lite saker innan helgen så det inte blir för mycket. Ha ha inte för att det blir för mycket då det är en liten men varm lägenhet. Har lite funderingar på att byta till en annan lägenhet men jag har inte bestämt mig ännu.
Publicerat: 2013-06-13 @ 19:54:00


0 kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se - allt om bloggdesign!