Regndropparna lyser med sin frånvaro

Intensiv dag med få saker väl gjorda. Underliga ting har hänt utan att jag egentligen förstår hur det gick till. A försökte tidigt att få igång mig men ack den gubben gick inte. Men det blev en del glada skratt. Alla förundras över hur vi kan hålla på A och jag. Men vi kan inte svara på det. Vi är som ett gift gammalt par som smågnabbar på varandra bortsätt från att vi inte alls är gifta.

På förmiddagen satt vi på föreläsning. Kvinnojouren kom och berättade om sin verksamhet då vi skänker pengar och handgjorda saker till deras två akutlägenheter. Ganska snabbt tog luften slut i det rum vi var i och jag var nära många gånger att springa ut i trappuppgången. Fy bövelen för att det inte finns ventilation som fungerar som det ska. Den vi har verkar inte direkt vilja fungera när man är 26 pers i ett och samma rum i över en timme. Men vi överlevde iaf. Alltid något eller hur?

På eftermiddagen satt jag och pysslade med ringsmycken, och pärlor. Försöker att komma på nya kombinationer och andra tillsättningar. Lärde även vår prao elev att göra ett armband i ringsmycken. Och jag måste säga att jag blev riktigt imponerad på hur snabbt hon lärde sig och hur fort hon jobbade. Satt även och pratade bort tid med R och Mr P om olika saker. Det blev en hel del prat om arbetsförmedlingen. Ibland undrar jag vad de gör innanför de fyra väggarna. Blir inte klok på dem och på måndag ska man tid för att träffa sin handläggare. Men så är det när man går arbetslös och är inom fas 3. Men jag är glad över att jag hamnat på ett ställe där man faktiskt utvecklar sig själv hela tiden. Det finns de platser som är värre och dit vill jag inte hamna. Men det lär nog hinna bli val och andra "lösningar" innan jag behöver tänka på att byta plats.

Sitter nu hemma och har en hel del att göra innan morgondagen och jag undrar hur det ska gå till. Men på något sätt så brukar jag hinna med alla "måsten" för dagen och lite till. På torsdag blir det till att följa med mor och styvfar till landet. Ska bli skönt, lite tråkigt bara att jag inte kan följa med far och styvmor till syster och fira henne och systersonen. Men jag får ta och fira dem en annan dag. På vägen hem så kom det några droppar regn men det bröt inte riktigt ut. Lite synd för det skulle behövas regnas rejält samt lite åska.

Publicerat: 2013-06-04 @ 18:30:06


1 kommentarer
Postat av: Anna

Varför åker du inte dit istället för om det är det du helst vill? Landet finns kvar.

2013-06-05 - 11:33:44 | URL: http://imaginerium.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se - allt om bloggdesign!