Otroliga ting

Otroliga ting händer när man minst anar det. Den här helgen har passerat förbi som en revy. Inget jag gillar men något jag får acceptera. Redan söndag och jag är redo för en ny vecka.
Bara två veckor kvar sedan går jag på semester eller som af vill säga tillfälligt avbrott. Man får inte vara ledig som arbetsökande har de sagt. Men det är ett heltidsjobb att söka jobb framförallt dem man verkligen vill ha.

Hur som helst, dagen har passerat fort förbi. Har hunnit med att skrubba lite i köket, fått fram både diskbänk och spis efter ha gjort diverse storkok och bakning av matbröd. Axlarna säger nu sitt och det blir inte så mycket mer energikrävande denna dag. Har tagit fram lite stickning för att färdigställa dem. Eller försöka att färdigställa dem iaf. Det tar mer tid än vad man räknar med. Visst för mig går det relativt fort att sticka, men jag göra inte några enkla halsdukar eller simpla dukar i stickning. Nej det blir diverse lapptäcken, unknow saker som blir riktigt bra när det väl är färdigt. Har flera presenter klara visserligen inte gjorda i stickning utan i ringsmycken. Men hur de uppskattas vet jag ännu inte. Mer personligt eller hur?

Hann tvätta och bli fly förbannad igår samt gå en runda runt Skägget och bli blöt både en och två gånger igår. Men det är avklarat och tvätten är även inplockad i garderoben. Ger mig en klapp på axeln. Vad mer kan eller ska jag göra? Tvätta fönstrena, dammsuga och damma. Allt hinns inte med denna helg även om det borde göras det då det inte är något slott jag bor i.
Publicerat: 2013-06-30 @ 18:25:20


0 kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se - allt om bloggdesign!