Love´s A Loaded Gun

Tisdagskväll och äntligen har jag kommit till ro i min egen bastu till lägenhet. Fast å andra sidan är den inte så varm ännu. Det tackar vi för vid detta tillfälle. Men det lär komma snart, kanske dags att ta upp fläktarna så att det får fläkta lite.
 
Dagen har varit mer än underbar på alla sätt och vis. Solsken, molnfri himmel och trevligt sällskap. Med aktiviteter utomhus hela dagen. Och allt detta på arbetstid, bättre än så kan det väl inte bli? Har tillbringat dagen i Vadstena med resten av hönerna och tupparna vi har i hönsgården. En massa "lekar" ute i det gröna och dagen börjar med glada skratt. Nu kanske jag går lite för fort fram. Fick börja dagen med att skiva upp gurka, tomater och bröd till fikat vi skulle ha med oss. Lyckligtvis var vi några stycken så det gick fort och vi blev klara fortare än vad jag trodde. Kom visserligen iväg senare än beräknat, men det är oss jag pratar om. Hur som helst när vi väl var framme i Vadstena började jag vår dag med leken "Kalle på marken" och alla brister ut i skratt. Hur roligt som helst! Sedan blev det en hel del kubb, tvister, badminton, boole och yatzy. Vid lunchtid gick vi iväg till klostergården och äter lunch. Om man ska äta en god tomatsoppa så ska man äta den där. Hur mumsig som helst. Efter det blev det en hel del strosande runt i staden och till slut blev det glassköp och annat skoj. Jag lyckades även bränna mig regält på armar, axlar och nacke. Glömde bort att smörja in mig imorse innan jag for iväg och det fick jag betala. Men men, kanske får jag en lätt solbränna i år.
 
På vägen hem i bussen satt jag och hade ett förtroligt samtal med AS och det var givande. Men jag är en aning orolig, mina magkänslor säger tvådelade saker och jag vet egentligen inte mer nu än innan. Jobbiga känslor och jag vill inte känna som jag gör. Det är precis som Alice Coopers låt Love´s A Loaded Gun. Men men...det är inget man kommer undan tyvärr. Väl hemma tog jag en tur hem till far och lämnade tillbaka yatzyt och klippte klorna på herr katt. Ingen lätt match och jag gick därifrån vinnande även om katten lyckades efterlämna ett spår av rivsår på armen. Har även hunnit med att inköpa systersonens födelsedagspresent. Inte illa för att vara mig.
Nu ska jag bara rulla tummarna innan jag lägger mig även om jag har några få saker kvar att göra innan John Blund och kudden kallar på mig.
Publicerat: 2013-06-11 @ 21:49:19


0 kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se - allt om bloggdesign!