Kvalmigt och tvättsam tid

Jisses som syrran skulle ha sagt. Så har min söndag varit stort sätt hela dagen. Små pysslat hemma stort sett hela dagen. Skrivit lite och så har jag följt med Kerstin ut med hundarna då hon var hundvakt. På eftermiddagen blev det till att tvätta. Börjar med att jag inte får komma in vid fyra då jag ska börja tvätta. Vilket inte förvånade mig egentligen. Sedan så fick kvinnan för sig att hon kunde tumla sina kläder hon tvättat och sedan låsa med sitt lås. Men hon gav sig på fel tvättare för det gick jag givetvis inte med på. Det var min tvättid och det talade jag om för henne. Så varje gång jag kom till tvättstugan stod hon där och trodde att hon kunde fortsätta att tvätta som om inget hänt. Det stör mig så oerhört att folk inte kan boka tid som oss andra dödliga. Och detta var en svensk som fick för sig detta. Hur dum ser jag ut att vara.

Nu börjar kvällen ta sin rätt och ska snart gå och lägga mig. Har dock lite saker som måste göras innan jag låter John Blund tar över. Bara tur att matlådan redan är fixad så det behöver jag inte oroa mig för. Ska dock hinna plocka in den rena tvätten, duscha, plocka reda på allt jag ska ha med mig till jobbet imorgon. Det är en del vill jag lova. Bara skönt att det är kort vecka den här veckan, känner att jag behöver det även om det inte var så länge sedan det var kort vecka. Får bara hoppas att det inte är lika kvalmigt imorgon som det varit idag. Huga, trodde många gånger att jag skulle gå åt. Lilltån har gjort sig till känna men ingen åska har kommit och brakat loss som det borde göra för att rensa luften lite.
Publicerat: 2013-06-02 @ 21:59:47


0 kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se - allt om bloggdesign!