Förståelsen av galenskap och saknade ting

Nu börjar jag förstå innerbörden med ordet galenskap. I egenskap av att bli utsatt för den stort sett hela dagen. I mångt och mycket så förstår jag inte riktigt hur det har blivit så att jag blir en "syndabock" för saker jag gör och inte gör. Tydligen så sägs det med kärlek. Inte nog med att de gladeligen driver med mig så drar de nytta av mina repliker.

Hur som haver så har dagen varit mer än bra. Solen har skinit mer än väl. Bäst att passa på att njuta då det sägs att det blir dåligt väder imorgon. Men det tror jag inte förrän jag ser det. Skeptisk som jag är och allt. På förmiddagen var det kör och oj vad roligt vi hade det. De 75 minuterna går så otroligt fort, lite för fort. Vi lyckades för en gång skull sjunga genom "Aldrig ska jag sluta älska dig" utan större smärtor. Och det lät bra ska det tilläggas. Vi har även bestämt att vi ska sjunga på Hospitalstorgets dag i september, om inte resten av kören fegar ur när det väl gäller. Säger jag som ska teckna till "aldrig ska jag sluta älska dig".

Under eftermiddagen blev det till att sitta och småkäfta med M och E1 samtidigt som jag höll på med ringsmycken. Det blev en del skvaller och missförstånd. Eller ska jag säga felsagda missförstånd för att folk får för sig andra saker. Humorn ligger på låg nivå och de säger att jag har en väldigt snuskig fantasi och humor. Det är inget i gemförelse med M kan jag säga. Det blev även en hel del snack Med Mr P om hur jag alltid "försöker" få andra att tro att jag alltid är oskyldig. Eller hur var det nu? Hur som haver så verkade min hörsel vara den som svek mig först. Varje gång det kom någon in i 56:an hoppade jag femtio meter och alla satt dubbelvikta på stolarna.

Kom hem lite sent och sitter nu och försöker komma på vart jag har gjort av sladden till kameran. Av någon anledning försvinner den med jämna mellanrum. Eller ska jag säga att den försvinner när jag behöver den. Ska ta med mig den imorgon till jobbet då jag ska föra över bilderna från Vadstena igår. Måste tyvärr ha den med då jag på något sätt förlagt mina USB minnen. Har tre stycken och alla tre ör som bortblåsta. De ligger säkerligen på ett ställe där jag trodde att jag skulle komma ihåg var de ligger. Börjar visst bli senil i tidig ålder...
Publicerat: 2013-06-12 @ 19:19:32


0 kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se - allt om bloggdesign!