Ytterligare dagar att räkna ner

Lördag och jag har sprungit runt i lägenheten och försökt att få sakera tt gjorda. Men på något sätt har det inte blivit det. Har fastnat bland saker som jag glömt bort att jag bara måste göra klart. Det är så typiskt mig och jag förstår inte varför det ska vara så.
Hur som helst så kommer det inte bli så mycket gjort under dagen förut om att jag ska försöka göra allt jag tänkt mig att jag ska göra. Vilket är städa av lägenheten, packa resväskan, duscha av mig, Det borde jag väl hinna med iaf? Vid 18.00 ska jag hem till far och Kerstin för att äta lite, grillat ska det visst bli. Gött, slipper laga mat idag. Aldrig fel det.

Imorgon ska jag hem till mor och Anton, dels för att äta och dels för att jag sedan ska vara där under veckan och ta hand om lille katt medan mor och Anton besöker syster i Härnösand. Stackars kisse kommer undra varför jag är där hela veckan. Ja ja han kan behöva lite semester han med. Jobbar nästa vecka med sedan kommer jag att vara ledig i tre veckor. Ser fram emot det även om jag inte har bestämt vad jag ska göra. I och för sig så kommer min första vecka gå åt att ta hand om fars och Kerstins kissekatter medan de besöker syster nere i Skåne.

Igår var en mycket bra avslutning på en bra arbetsvecka måste jag säga. Fick en hel del saker gjorda, stickade en mycket rosa halsduk av ett unerligt garn. Kul, eller iaf något att göra för en stund. Hann filma lite med E1 en del av filmen som vi trodde skulle bli svår att filma då det ständigt är folk i den delen av huset. Vilket vill sägas av oss hönor som är där. Hann även med att göra klart en del smycken och annat pyssel. Vi gick tidigare och fem av oss bänka oss på Stora Torget för att ha lite after work. Det var trevligt och det blev en massa prat om Mr Darcy och människans stora kärlek. Kom hem relativt skapligt och sängen lockade riktigt tidigt med.

Nu ska jag kanske fortsätta med det jag ska göra och låta dagarna få räkna ner. För det kommer att bli en dag imorgon med.
Publicerat: 2013-07-06 @ 14:27:40


0 kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se - allt om bloggdesign!