Solsken och släktbesök

Lördagskväll och jag känner att kvällen tar ut sin rätt. Ena katten går runt och gapar för fulla muggar medan den andra är ute och spanar. Men med en extra tanke så har dagen faktiskt varit riktigt bra. Mer än bra om jag ska vara ärlig. Dessutom har vädret varit riktigt bra som gjort dagen betydligt mycket behagligare även om det fanns stunder som gjorde att dagen var smått för varm. Men som de flesta svenskarna så ska man klaga på vädret oavsett hur det är. Det är bara att ta vara på de behagliga dagarna för det kommer sedan dagar som inte är lika behagliga.
 
Vaknade senare än vad som var tänkt idag, men det gör det samma. Men fick sknda på mina sysslor som jag bestämt mig för att göra innan jag begav mig hem till mor. Kom dit bara några minuter efter tolv vilket jag inte trodde eftersom jag missade den buss jag tänkt ta från början. Fick god mat och trevligt sällskap. Senare kom moster, morbror och kusiner med respektive och givetvis kusinbarn. Mormor och T med man kom. Blev till att tillbringa eftermiddagen ute i trädgården med att fika, prata och fira moster som fyller år idag. Det var oerhört roligt att träffa alla igen och det var 7 år sedan jag träffade Ida och Niclas så ja det var roligt.
 
Blev till att fördriva denna kväll på olika sätt och snart blir det bäddat för sängen. Det är ju trots allt en dag imorgon med. Ska ut till IKEA med syster imorgon för att införskaffa en ram åt mormor. Det återstår att se om vi hittar en passande ram, men det tror jag. Får bara hoppas att mormor blir nöjd med det som vi införskaffar åt henne. Om jag känner henne rätt kommer hon väl hitta fler än ett fel. Men men...det bevisar bara min tes om hur den damen är. Ja ja! Det får bli som det blir och om hon inte är nöjd får det vara. Dessutom kommer jag inte hjälpa henne mer om det ska vara på det sättet.
Publicerat: 2013-07-13 @ 23:08:54


0 kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se - allt om bloggdesign!