Passerande timmar

  
Två olika sorters örhängen som jag nästintill passproducerade innan jag gick på ledighet. Blomstersessan och Skimmerros heter dem.

Dagen har passerat med tidens gång och jag får erkänna att jag faktiskt har lyckats med det mesta jag skulle göra och lite till tror jag. Har visserligen lite kvar att göra, men har ju en dag imorgon också eller hur? Den första veckan av ledighet har passerat för fort och jag har bara två veckor kvar. Hur kommer det sig? Inte för att jag har planerat in något, men jag vill inte att det ska gå så fort. Varför går tiden betydligt fortare nu än vad det gjorde när man var barn? Men jag måste erkänna att jag saknar jobbet och allt munhuggande vi har. Inte så pass mycket att jag åker dit, men det är nästan så.
 
Även om det har blåst idag så har jag nästintill smält bort och det blev inte bättre av att jag blev tvungen att knata hem till mig och vattna alla blommor. Vilket inte var ett måste insåg när jag kom. Dessutom var jag tvungen att gå och inhandla lite, dock glömde jag hälften, men får ta det imorgon istället. Det man inte har i skallen får man ha i benen har jag alltid fått höra. Sitter och njuter av att båda katterna för en gång skull är ute och inte härjar på mig. Men det lär nog börjas snart igen om jag känner dem. Dessutom har Oskar tagit kontrollen och övervunnit att gömma sig för blåsten. Han ligger nöjt i sin stol och filosoferar. Ja, katten har en egen stol när han är ute.
Publicerat: 2013-07-18 @ 18:25:39


0 kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se - allt om bloggdesign!