Snicksnackande damer med fart i hågen

Är nu trött i hela kroppen och det är ingen sådan trötthet som är av det sämre slaget utan tvärtom. Men frågan är, hur kommer det sig att jag är så förbenat trött i kroppen idag? Har ju inte gjort någon större ansträngning idag. Har ju bara pysslat lite med mossaik och snicksnackat med damerna. Givetvis har jag hunnit med en del stickning med även om jag inte direkt har lagt någon fokus på det idag. Under förmiddagen var det mossaiken som gällde då jag har en del saker jag ska bli klar med. Saker jag trodde jag skulle bli klar med innan jul. Men men...dålig tidsuppfattning eller dålig planering på den lilla tid man egentligen har/hade.
Under eftermiddagen hände det grejer...skrivarkursen börjades idag och jag får säga att jag tror att det kan bli bra. Tror att min inspiration kan komma tillbaka. Kommer få så mycket respons både bra och dålig, det hoppas jag iaf. Vi gick mest igenom vad vi skulle göra under kursens gång osv. Två av de som tidigare gått skrivarkursen läste varsin text som vi fick ge respons till. Alltid lika roligt och det märktes att jag lagt av mig lite.
 
För övrigt har det inte hänt så mycket. Min vardag är ganska händelselös när man inte får för sig att göra så att det händer saker konstant. Ett tråkigt liv kanske det skulle kallas för, men det är mitt liv och det är inte roligare än så här. Det blir inte roligare än vad jag gör det till.
Lyckades skrämma R ett par gånger under dagen vilket var roligt, men det brukar vara jag som blir skrämt annars. Alltid lika roligt att vara den andra för en gång skull. Inte ofta det händer och det gäller att njuta av varje sekund som man får. Mr P kom tillbaka idag efter en veckas frånvaro med en regäl förkylning. Det har märkts att det är många som är hemma och sjuka nu. Är tydligen en sådan jobbig period nu. Får bara hoppas på att jag inte blir sjuk. Slapp ju undan min sedvanliga höstförkylning. Är visserligen glad för det, men risken är att man åker på något annat istället.
 
Även om det inte var fullmåne inatt så känner jag fortfarande av sjukan mångalen. Har mer eller mindre gott omkring och yrat mer än vanligt. Men om jag skulle fråga Mr P, K och D så skulle antagligen de ha sagt att jag sniffat alldeles  för mycket fix. (för er som inte vet det så är fix limmet man lägger på mossaik bitarna). För att sammanställa allt så är jag fortfarande ganska säker på att jag fortfarande är mångalen. Kort och gott inte mer subtilt än en vanlig dos av hövlighet på en ödslig ö.
 
Publicerat: 2013-01-29 @ 18:05:01


0 kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se - allt om bloggdesign!