Julgransplundring och möbleringar

Julgransplundring och om möblering har stått på schemat under dagen. Nu sitter man man helt utslagen i soffan och fryser som en galning. Med bara 17 grader inne i lägenheten börjar man undra vart man egentligen bor. Visserligen har min lägenhet varit dragig sedan jag flyttade in för fem år sedan. Men så här kallt har det aldrig varit. Ska väl egentligen inte klaga då det finns dem som har det värre än vad jag har det.

Under eftermiddagen var man iväg till julgransplundring med syster och lillfia samt Kerstin. En trevlig eftermiddag och timmarna gick så man slapp rulla tummarna. Dansade även ut julen vilket var länge sedan jag gjorde.
När jag väl kom hem så började jag att möblera om i lägenheten så att det skulle bli lättare för fönsternissarna att komma in. Men insåg att det inte alls blev lättare, nästan besvärligare om jag ska vara ärlig. Det är inte lätt att möblera om i en liten lägenhet där man har kanske för mycket möbler framme. Ja ja, å andra sidan så blir det kanske att skjuta undan möblerna imorgon kväll så allt är klart på måndagmorgon.

Ska återgå till att frysa händerna av mig och fixa en kopp te så man blir någorlunda varm igen. Eller för stunden kanske man ska säga. Jag är inte förvånad men samtidigt smått irriterande. Känslan kommer snart att försvinna. Hoppas jag!
Publicerat: 2013-01-12 @ 19:07:15


0 kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se - allt om bloggdesign!