Stress i solskenet

Ännu en dag till ända och jag sitter död mer eller mindre i soffan och andas ut. Det har varit en dag då jag stressat runt mer eller mindre och försökt få saker att bli gjorda. Har planerat och finslipat en hel del saker inför utställningen vi ska ha nu i mars. På måndag ska vi rigga upp allt och få till det ordentligt. Dessutom har jag fått sitta ner och skriva ihop informationsblad, skriva rent olika texter som ska vara med på utställningen. Dessutom har jag saker som måste färdigställas senast imorgon för imorgon ska allt vara klart. Och på måndag ska allt ligga nerpackat och vara redo för att tas till biblioteket.
Har även fått höra att jag sett ut som en sekreterare som springer runt med papper och annat hit och dit. Dessutom har mina glasögon suttit på nästippen och det har inte gjort saken bättre. Försökt få mina kollegor att förstå att jag inte har fler än två händer och kanske att jag kan tänkas behöva lite hjälp.

För övrigt har jag försökt att varva ner och skrattat runt i solskenet. Alltid lika skönt när solen kommer fram och tillbringar några timmar med oss. Hoppas nu att sommaren är på intåg. Men jag har redan hunnit förbanna solen och det har inte blivit vår helt och hållet ännu. Även idag har vi varit en liten skara och många har lyst med sin frånvaro. Mr P kom tillbaka idag efter att ha varit sjuk i ett par dagar. Han skrämde slag på oss när han kom med en stor kartong fylld med hantverksböcker. Alltid roligt...iaf när det är något som man har användning av.
Publicerat: 2013-02-28 @ 20:16:21


0 kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se - allt om bloggdesign!