En dag i glömskan

Veckorna går så fort och jag vet inte vart tiden tar vägen. Jag hänger inte med alls om jag ska vara ärlig. Kan inte direkt säga vad jag har gjort under dagen. Det är bara att inse att man börjar bli gammal och en aning glömsk.
Under eftermiddagen har jag varit hemma hos far och hjälpt honom med hans nya dator och telefon. Det är lite små roligt att farsgubben har en mordernare telefon än vad jag har. Han hänger med i teknologin mer än vad jag gör. Men å andra sidan så är det jag som får lära mig sakerna först och sedan lära honom hur de fungerar. Det är inte alltid enkelt då jag själv inte vet hur man ska göra.

Var även med och spelade bingolotto, inte för att jag vann något. Men alltid kul att komma hemifrån ett tag trotts att jag knappt varit hemma i ett dygn. Men sitter man och funderar och förbannar. Alltid är det något. ;-)
Högerfoten har bestämt sig för att strula en hel del och har gett upphov till självsprickor från hälen och fram till lilltån (givetvis på yttersidan av foten med) och i dessa sprickor har dessutom exemet bestämt sig plantera lillfingernagel stora blåsor som spricker och poppar upp nya blåsor. Varje steg är som tusentals knivstick som vrids om. Inget direkt hjälper mer än att smörja med mjugörande salvor och kortisonsalvor för att försöka få allt att gå tillbaka. Ser nog ganska rolig ut när jag haltar fram när jag går.

Imorgon är det en ny vecka och ny dag. Vem vet vad som händer under dagen. Det jag vet är att det är keramik som gäller på eftermiddagen och veckomöte på förmiddag. Alltid något eller hur? Dessutom som kommer Madame C över på kvällen för att bli klippt. Det återstår att se om jag kan klippa henne som hon vill.
Hoppas bara på att den här veckan går fort och blir lördag. Då är vi några stycken som ska åka till Stockholm och symässan. Den andra halvan av oss ska åka på fredagen....men det ska bli roligt hur som helst.
Publicerat: 2013-02-10 @ 21:45:50


0 kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se - allt om bloggdesign!