Vanligt pladder

 

Söndag och två dagar kvar till julafton. Ännu har jag inte infunnet helheten av julstämningen även om det bara är en liten del av julstämningen jag känner just nu. Sitter och förundras över att jag kommer att få rätt. Vi kommer nog få en grön jul i år trots allt. Rätta mig om jag har fel och det kan jag ha. Jag är den första som medger det i så fall i detta ärende. Lite synd även om jag är överlycklig att vi inte har snö, eller ska jag säga för mycket snö. Men lite snö typ en dm skulle ha suttit fint säger en som inte är så förtjust i snön.
 
Är lite småseg idag och har inte gjort speciellt mycket under dagen. Har tagit det lugnt och känt att det är riktigt skönt att man inte behöver gå upp i ottan imorgon eller någon annan dag fram till den 13 januari nästa år. Har långledigt nu under jul helgerna och nyheterna. Kan bara säga skönt!
Det blev en mycket trevlig kväll igår med syster yster och Elza. En massa skitsnack och annat roligt med vin och godis... Hur trevligt som helst och kanske drack vi lite mycket eller inte, men jag känner inte av något idag förutom att jag är småseg. Med detta till trots då vi drack rödvin (får tacka moster Ulla för det då det var en av boxarna jag fick när jag fyllde 30). Jag brukar alltid få en sådan skallebang och illamående dagen efter om jag druckit rödvin. Men inte den här gången och det är jag tacksam för.
 
För övrigt kommer det inte hända så mycket mer av dagen. Skall dock snart gå över till C och se till hennes katter då hon och familjen är i huvudstaden över julhelgen. Ja mer än så lär det bli idag. Kan hända att jag har ett tråkigt svenne liv men det är mitt liv och mer behöver det inte vara. Dessutom så går mina tankar till min mormor som ligger på sjukhuset nu. Hon har ramlat och brutit höften. Ingen rolig jul för henne, men tyvärr måste jag säga att jag nästan väntat mig det här. Ledsen mamma men det har jag och jag har länge tyckt att hon skulle satt upp sig på en servicelägenhet för länge sedan...
Publicerat: 2013-12-22 @ 18:19:53


0 kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se - allt om bloggdesign!