Njuter

Njuter av tystnaden som medför en gnutta av julstämning. Jag måste medge att jag är förundrad över hur fort tiden har tatt sig. Jag vet inte om jag gillar det eller inte, men fort har det gått. Det är ett och ett halvt år sedan jag började på Medborgarskolan och lärt känna så många olika mycket trevliga människor. Tyvärr har nu många av mina kollegor slutat för att gå vidare med andra jobb eller gått i pension. Tråkigt verkligen och jag kommer att sakna dem. Det är tungt i bröstet när jag tänker på det. Men samtidigt så får jag medge att sådant är livet, man kan inte stå och trampa på ett och samma ställe hela tiden.
 
Nu har julledigheten påbörjats och jag är mer än bara nöjd. Påbörjade julledigheten idag och jag har faktiskt inte gjort så mycket med dagen. Skönt på alla sätt och vis, men jag måste även pyssla lite här hemma då jag ska ha lite julkul med syster yster och Elza imorgon. Då är det bäst att jag har fått ordning på torpet så de inte tror att de kommit till någon soptipp eller dyligt. ;-) Men å andra sidan så är de båda vana med min slavighet. Ha ha!
Har funderat en hel del efter gårdagen och tja...jag får nog medge att mina känslor inte riktigt spökar för mig men att de borde ta sig en funderare angående en hel del. Hur det kommer att te sig vet jag inte men det återstår att se helt enkelt.
 
För övrigt kommer det inte hända så mycket mer av dagen och jag bör komma igång så att jag inte göra allt i sista stund imorgon som jag brukar göra. Man börjar med att sätta den ena foten framför den andra och så är man igång. Hoppas och tror jag!
Publicerat: 2013-12-20 @ 16:44:00


0 kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se - allt om bloggdesign!