Meip meip

Torsdagskväll och jag är yrligt trött och så härligt glad. Nu vet jag i och för sig inte hur mycket ölen jag drack för någon timme sedan spelar någon roll i det hela. Men det bjussar jag på då jag har kört hårt på att bjuda på mig själv hela kvällen. Kört hårt på att göra mig till åtlöje för en kort period  i livet.
Men dagen har varit mer än bara bra och lite till. Dagen börjar med att man sitter i receptionen och inte gör så mycket. Började dagen tidigt med att bli sockerög då det var en av lärarna som bjöd på godis. Så man dök i den i ett par gånger samt till fikat blev det en mugg med julmust. Så jag började tidigt med att bli sockerhög.... Efter lunch när vi övade lite med kören blev det till att dricka lite mer julmust och Mr PA skrek högt att jag inte skulle ge mig själv mer socker.
 
Under eftermiddagen hade vi vår julavslutning och då blev det ett och annat bröd och kakliv för hela slante. Och där med så blev det till att bli ännu mer socker hög. Har nog varit mer odräglig hela eftermiddagen att jag inte behöver ta i nästa år när man kommer tillbaka efter julledigheten. Vi sjäng lite vackert med kören och vi fick nog några av dem att ta till en eller två tårar. När dagen väl var över och vi (eller jag kanske) insett att dagen var över så begav vi oss till Horse and Hound några av oss och hade lite afterwork. Underbart roligt och jag säger bra....en öl och jag har "meip meip" roligt....bara fråga Mr PA och R när jag säger det... För dem som undrar var "meip meip" betyder så säger jag bara Gråben och Hjulben eller va de nu heter....
 
Nu ska jag däremot lägga mig och återkomma under morgondagen för att göra lite som möjligt på så kort tid som möjligt. Eller? Det återstår att se, men en snabb dusch och sedan sängen för min del....
Publicerat: 2013-12-19 @ 20:45:34


0 kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se - allt om bloggdesign!