Kvällskvisten

Söndagskväll och frusna tår trots ett mycket varmt bad. Det har snöat non stop sedan lunchtid och jag är redan riktigt trött på snön. Får bara hoppas på att det inte snöar mer. Det kan vara det som är och få ligga kvar. Men det kommer bli mildare och det kommer då bli en massa slask. Irriterande och ett I-landsproblem.

Dagen har flytit på som om ingenting har hänt och inte mycket har hänt heller. Men det var jag som fick borsta bort all snö på trappan utanför porten. Av alla dem som varit hemma under dagen var det ingen som kunde göra det. Nej det var jag som fick göra det efter ha varit borta hela eftermiddagen och kvällen. Stelfrusen och irriterad över att det redan börjat frysa fast på trappan. Hur som helst är det gjort och nu kan ingen klaga. Men om de gör det så är det för klagandets skull.

Imorgon är en annan dag och jag ser fram emot det hela...inte för själva dagen utan för vad som ska göras under dagen. Komiskt? Ja kanske jag vet inte men så är det. Får hoppas att veckan går fort även om den kan sakta ner en aning för att jag ska hinna med allt jag vill göra. Så mycket att göra med så lite tid! Jag får bara att jag hinner med innan jag kryper ihop för mig själv i ett hörn...
Publicerat: 2013-12-08 @ 23:27:30


0 kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se - allt om bloggdesign!