Konstigt

Konstigt det känns att sitta hemma nu när jag i vanliga fall brukar komma hem om trettio minuter eller så. Men jag måste medge att det är riktigt skönt samtidigt. Men lite synd är det att dramakursen har slutat då det var riktigt roligt och så många galenskaper som sipprat fram under de gånger vi träffats. Med detta sagt så är det mindre än en vecka kvar innan vi ska visa upp våra nya kunskaper. För varje dag blir jag mer och mer nervös. Nu när jag dessutom vet att det blir en hel del av kursledarna som kommer på måndag. Fler än vad jag trodde att det skulle bli, voj voj voj! Visst samtidigt ser jag fram emot det även om jag är nervös. Vi får helt enkelt vänta och se hur det går med detta.
 
Har inte gjort så mycket under dagen. Har suttit i receptionen och pulat som vanligt. Men dagen började med att jag försov mig. Igen då det är andra gången denna månad...suck, men vad kan jag göra då jag inte kan sova om nätterna och somnar inte förrän vid 03.30 om nätterna... Men ja ja är bara glad över att Mr P och Miss A har förståelse för att man kan försova sig. Inte alla som har det och Mr P brukar oftast skämta om någon försover sig. Förutom att sitta i receptionen och göra nytta där fick jag några av dem på kontoret att bli intresserade av våra fina papperstjärnor. Vi lyckades även att sälja 20 stycken under dagen. Och enligt Mr P så skulle vi inte sälja så bra. Hmmmm!!
För övrigt hände det inte så mycket mer under dagen. Satt och vek fler stjärnor och pratade strunt med hönorna. Dessutom spelade vi julmusik för glatta livet. Även om jag inte riktigt känner av julen ännu så börjar det iaf gå åt rätt håll.
 
Imorgon blir det till att göra det vanliga, sitta i receptionen, vika fler stjärnor och vem vet mer man kommer att göra. Tyvärr blir det ingen kör imorgon och det känns tråkigt. Veckans höjdpunkt, men det blir så i mellan åt. Under eftermiddagen blir det till att baka lussekatter. Första delen av en beställning som vi fått in. Ska bli kul och roligare att se om det kommer bara vara jag som bakar eller om man får hjälp. Skulle vara kul att få hjälp även om det är skönt att få göra det själv också.
Nu sitter man och njuter av lugnet och försöker slå in de sista julklapparna som jag ännu inte slagit in. Det kommer inte bli mycket gjort under kvällen. Även om jag inte är så trött som jag brukar vara på tisdagar är det ändå så att kroppen är trött. Så det är skönt att inte göra för mycket. Är lite av en bekväm och felvänd mask. Men det bjuder jag på.
 
Publicerat: 2013-12-10 @ 20:09:09


0 kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se - allt om bloggdesign!