Högtidernas stres

Lördag, kallt och allt för mycket snö. Kylan biter tag ordentligt i kinderna vill jag lova. Men å andra sidan har det varit riktigt skönt att vara ute och gå idag trots den bitande kylan. Har hunnit med en hel del under dagen även om jag var seg i starten. Som vanligt med andra ord när det gäller mig. Å andra sidan kan det vara skönt att inte stressa runt för mycket nu när man är ledig under helgen. Det gör jag ändå i veckorna.

Har sprungit runt på Ikano och jagat julklappar. Har faktiskt varit riktigt effektiv och har bara två personer kvar att köpa julklappar till. Men nu vet jag vad jag ska köpa till dem så det är ingen större brådska. För det ska jag göra under veckan som kommer. Nu är det roliga kvar och det är att slå in alla julklappar. Det är ju halva nöjet med allt detta, att få slå in dem och göra dem fina med finurliga krumelurer. Nu är jag verkligen tacksam för att jag äntligen är färdig med det hela. För ju närmare jul vi kommer desto stressigare blir det. Det var oerhört mycket folk på Ikano och nästa helg lär det vara smockat oavsett vilken tid på dan man kommer dit. Så med andra ord är jag tacksam för att jag är klar nu för jag vill verkligen inte bråttas med andra stressade juldårar.

Även om det är skönt med helg så ser jag fram emot måndag då vi ska göra våra egna julgrupper. Spännande spännande! Alltid är det något nytt vi lär oss och jag är faktiskt glad över att jag har en arbetsplats som denna och att jag har bra kollegor även om det är ett stort gäng av galna hönor. Jag ska även vara ärlig så ser jag fram emot onsdag då det är kör igen...oj oj vilken kick det ger och vilken kick man får. Blir verkligen fylld med endorfiner och enerig, plus att man gör av med så mycket energi. När vi väl har sjungit klart så känns det som om man har varit på ett ordentligt spinninspass. Vi har ju klart en bra körledare som ger oss så mycket av inspiration och energi och att det blir betydligt roligare att sjunga.

Publicerat: 2013-12-07 @ 19:35:16


1 kommentarer
Postat av: Love

Jag önskar att jag vore som dig. Tyvärr är jag alltid ute i sista stund. Slår aldrig fel, har alltid varit så även om jag säger till mig själv varje år att jag ska skärpa mig.
Måste även säga att jag själv är en hejare på att slå in paket. Tycker det är hysteriskt roligt.

Svar: Ja du...jag brukar vara ute i god tid och i år var för mig i sista stund och jag har några julklappar kvar att köpa. Jag tycker det är riktigt roligt att slå in paket jag med... ;-)
Milliz

2013-12-08 - 02:14:19 | URL: http://wordswithlova.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se - allt om bloggdesign!